سرانه تولید زباله در آذربایجان غربی ۸۵۴ گرم برای هر نفر است

مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی سرانه تولید زباله در استان را ۸۵۴ گرم برای هر نفر اعلام کرد.

به گزارش خبرآنلاین آذربایجان غربی، پرویز آراسته صبح امروز در جمع خبرنگاران گفت: فرهنگسازی یکی از راه های حفاظت از محیط زیست است و در این راستا برنامه های مختلفی در استان توسط سازمان و تشکل های مردم نهاد حوزه محیط زیست صورت گرفته است.
وی افزود: در این میان و در روزهای تفریح مردم، امسال و در یکی از این روزها، ۱۳ فروردین مردم در نگهداری و احترام به محیط زیست کوشاتر بودند و کمترین میزان زباله رهاشده توسط خانواده ها نسبت به چند سال گذشته را شاهد بودیم.
مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی تصریح کرد: سرانه تولید زباله مردم استان بازای هر نفر ۸۵۴ گرم است درحالی که سرانه کشوری ۷۲۰ گرم و سرانه جهانی ۴۵۰ گرم است و باید برای کاهش میزان زباله تولیدی تلاش کنیم.
آراسته همچنین گفت: روزانه بطور میانگین ۲۰۰۰ تن پسماند خانگی در شهرها و ۱۳۵۴ تن پسماند در روستاها تولید میشود.
وی به بحث آلودگی هوا نیز اشاره و افزود: در سال ۹۵ و با همکاری دستگاه ها و نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی تعداد روزهای پاک هوای ارومیه به ۴۶ روز رسید در حالی که در سال ۹۴ تنها ۳۴ روز هوای پاک داشتیم، از سویی در سال ۹۵، تعداد ۲۷۲ روز سالم، ۴۶ روز ناسالم برای گروه های حساس و تنها ۲ روز هوای ناسالم داشتیم در حالی که در سال ۹۴ آلودگی هوا برای ۲ روز به مرز خطرناک و خیلی خطرناک نیز رسیده بود.
وی اضافه کرد: در فروردین ماه امسال نیز ۱۳ روز هوای ارومیه پاک و ۱۸ روز سالم بود در حالی که در سال ۹۵ هوای ارومیه تنها یک روز پاک داشت و از طرفی ۳ روز نیز وضعیت هوای ارومیه به مرز ناسالم برای گروه های حساس رسیده بود.
آراسته به وضعیت دریاچه ارومیه نیز اشاره و گفت: هم اکنون با تلاش های دولت و مردم تراز آب دریاچه ارومیه به ۱۲۷۰.۹۵ رسیده است و حجم آب این دریاچه از ۵۰۰ میلیون مترمکعب در اوایل دولت به ۲.۵ میلیارد متر مکعب رسیده است که نوید بهبود وضعیت دریاچه ارومیه را می دهد.
مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی به ایجاد اولین سایت پرنده نگاری کشور در تالاب کانی برازان اشاره و تصریح کرد: با احیای کامل تالاب کانی برازان اولین سایت پرنده نگاری نیز در این تالاب ایجاد شده و دومین سایت نیز در سولدوز ایجاد خواهد شد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 657788

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =