ایرنا نوشت: محمدباقر قالیباف نامزد انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری گفت: علت ناکامی جمهوری اسلامی درحوزه اقتصاد این است که نسبت به قرار 12فروردین سال 58 با مردم که قرار بود آنها در همه عرصه‎ها تصمیم‎گیر باشند و سرنوشت خود را تعیین کنند، بی‎تعهدی کرده‌ایم .

قاليباف همچنين در مراسم یادواره شهدای مدافع حرم مازندران از سوء مدیریت و تدبیر برای اداره کشور سخن گفت که سبب شده مردم از حوزه اقتصاد بیرون رانده شوند و افزود: در بخش اقتصادی همانند دوران دفاع مقدس همه مردم را وارد گود نکرده ایم و فرصت را فقط به 4درصد جمعیت کشور داده ایم و پول 96درصد مردم را جمع کرده و در اختیار بانک ها قرار دادیم و آنها را به حاشیه افتصاد کشور رانده و دور کرده ایم. نقدینگی کشور هشت هزار میلیارد ریال افزایش پیدا کرده است به این معنی که هر خانواده 400 میلیون ریال، چه کسی از این پول استفاده می کند؟

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری ادامه داد: در حالیکه به دلیل وجود امنیت نمی توان حتی یک جلیقه انتحاری تروریستی وارد کشور کرد، اما سالانه 25میلیارد دلار کالای قاچاق و غیر قانونی وارد کشور می شود.

وی مدعی شد: همه دولت ها و دولتمردان اجازه ندادند که مردم در عرصه اقتصاد تصمیم بگیرند و خودشان که فقط 4 درصد هستند، تصمیم گرفتند و خلف وعده کردند.  انقلاب مال مستضعیفان است وباید اولین کار رسیدگی به این قشر باشد، اما همچنان ثروتمنددان ثروتمند تر و فقیر فقیر تر می شوند، طوریکه امروز حتی اداره زندگی قشر متوسط جامعه سخت شده است و همه را ضعیف کرده ایم.

قالیباف گفت: نتیجه استفاده از تفکر نسل دومی ها این شد که مشکلات اقتصادی، گرانی و رکود داریم در حالی که کشوری ثروتمند هستیم. ما با بکار گیری مشاوران برجسته برنامه کار و سه دهه توفیق خدمت داریم و می توانیم پنج میلیون اشتغال ایجاد کنیم و جوانان را سر کار بگذاریم.

قالیباف ادامه داد: ایران فقیر نیست، کشوری با مجموعه منابع نفت و گاز در رتبه های اول نفتی دنیا و سرزمینی ثروتنمد اما با مردمی ضعیف و فقیر در حوزه اقتصاد است. با وجود این ظرفیت بالا اما در حوزه اقتصادی از بین 150 کشور جزو پنج کشور آخر هستیم.

وی افزود: امروز خودروهای تولیدی ساخت داخل تابوت متحرک هستند، در هر خانه 2 تا 3 فرزند تحصیل کرده بیکار وجود دارد و جوانان خسته هستند و از پدران خود پول توجیبی می گیرند.

قالیباف گفت: 29اردیبهشت امسال روزی است که می خواهیم رئیس قوه مجریه و کسی که اداره کشوررا در اختیار می گیرد را انتخاب کنیم، کسی که بتواند از ظرفیت عظیم کشور استفاده و با کمک و حضور مردم و با اقتصاد مردمی کشور را اداره کند. در این روز اراده مردم با دقت بر کسی تعلق بگیرد که بتواند کار را جایگزین شعار و عمل را جایگزین حرف بکند.

این انتخابات نامزد ریاست جمهوری گفت: باید افتخار را به ایرانی برگردانیم تا احساس افتخار و غرور کند که زیر پرچمی به نام ایران و سایه اسلام زندگی می کند و این قرار انقلاب اسلامی با مردم این سرزمین بوده است.

او در بخش ديگري از سخنانش گفت: مردان مردی که درمقابل تجاوز دشمنان ایستادند و هرگز نشکستند ولی امروز آن مردان مرد در درون خانواده های در مقابل بچه های خود می شکنند و این سزاور این مردان و مردم ایران نیست.

همچنين خانه ملت نوشت: کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری پس از حضور در جلسه صبح امروز(دوشنبه) فراکسیون نمایندگان ‌ولایی در جمع خبرنگاران گفت: این نشست با محوریت ارائه نوع‌همکاری و دیدگاه‌ها بود.

او تصریح کرد: بدون شک وقتی دولت‌ مردم با اراده مردم، مسئولیت را برعهده بگیرد بیشترین تعامل را با مجلس دهم خواهد داشت.

قالیباف در پایان خاطرنشان کرد: با سایر فراکسیون‌های مجلس نیز جلسه خواهیم داشت.

27219

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 658077

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۷:۳۱ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۴
    10 5
    دروغ که کنتور نمیندازه آقای قالیباف
  • حمید A1 ۰۸:۰۶ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۴
    13 4
    "ما می توانیم جوانان را سر کار بگذاریم"
  • بی نام IR ۰۸:۱۳ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۴
    12 1
    ممد باقر می تونی؟؟؟
  • محسن A1 ۱۹:۴۶ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۴
    1 2
    آقای خبرآنلاین چرا هیچ خبری راجع به درخواست لغو مناظره از سوی جهانگیری و روحانی منتشر نکردید؟ من که می دونم نمی چاپی ولی داره دردتون می گیره ان شاالله پرچمتون میاد پایین