۰ نفر
۴ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۰۸:۱۰

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری از رشد چشمگیر حضور زنان در عرصه مدیریت روستایی استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ محمدکریم محمدیاری حضور زنان در عرصه مدیریت روستایی در استان ایلام را رو به رشد و بسیار چشمگیر توصیف کرد.

وی اظهار داشت: در دوره سوم شوراهای اسلامی، 20 نفر از دهیاران سطح استان ایلام خانم بودند که در دوره چهارم با رشد 30 درصدی به 28 نفر افزایش پیدا کردند.

مدیرکل دفتر امور روستایی و استانداری ایلام در خصوص حضور زنان در شوراهای اسلامی روستایی نیز ابراز داشت: در دوره چهارم انتخابات شوراهای اسلامی، 90 نفر خانم جهت عضویت در شوراهای اسلامی سطح استان کاندیدا شدند که این رقم با رشد بسیار چشمگیر 103 درصدی به 183 نفر رسیده است.

وی اضافه کرد: در انتخابات چهارمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا، از مجموع 90 نفر کاندیدای خانم، 38 نفر معادل 42 درصد جهت عضویت در شوراهای اسلامی مورد اعتماد مردم قرار گرفتند.

محمدیاری رشد روزافزون حضور زنان در عرصه مدیریت روستایی را حاصل ارتقاء سطح فکری روستائیان و افزایش اعتماد به نفس بانوان روستایی جهت حضور در عرصه های اجتماعی و مدیریتی در سطح روستاها برشمرد و گفت: سیاست های دولت تدبیر و امید در این زمینه بسیار تأثیرگذار بوده است.

وی در این زمینه اضافه کرد: در دولت یازدهم برای اولین بار یک خانم به سمت بخشدار به عنوان مسؤلی که بیشترین ارتباط کاری با روستائیان و مدیریت روستایی دارد، در سطح استان ایلام منصوب شده که این مهم مطمئناً منجر به حضور بیشتر بانوان روستایی در عرصه های مدیریتی، اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و عمرانی می گردد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 658168

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =