دو تن از نامزدهای دوازدهمین انتخابات ریاست جمهوری درباره آنچه در مناظره روز جمعه گذشت به کمیته نظارت بر تبلیغات انتخابات شکایت کردند. حجت‎الاسلام حسن روحانی به دلیل اتهامات مطروحه و محمدباقر قالیباف به دلیل بی‎طرفی مجری و صداوسیما.

به گزارش خبرآنلاين، حسام الدين آشنا مشاور فرهنگی رئیس جمهور اعلام کرد که روحانی به دلیل اتهاماتی که در مناظره روز جمعه علیه او مطرح شد به کمیته نظارت بر تبلیغات انتخابات شکایت کرده است. به گفته وي، رئيس جمهوي به دلیل طرح سه اتهام از سوی آقای قالیباف و عدم تخصیص فرصت برای پاسخگویی به این اتهامات به کمیته نظارت بر تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری شکایت کرده است.

آشنا خاطر نشان کرد: انتظار داریم همانطور که مقام معظم رهبری امروز در صحبت های خود مطرح کرده اند کمیته نظارت بر تبلیغات انتخابات رای مردم را حق الناس بداند و به این شکایت رسیدگی کند.

در همين حال، حسین قربان‌زاده مشاور سیاسی محمدباقرقالیباف نیز از شکايت اين نامزد خبر داد و به ايسنا گفت: یکی از موارد شکایات این بود که به آقای روحانی دو دقیقه زمان بیشتری برای صحبت اختصاص داده شد.
وی ادامه داد: موضوع دیگر بحث بی طرفی مجری بود که مطابق با قانون انتخابات باید تضمین بی طرفی مجری برنامه وجود داشته باشد در حالی که آقای حیدری در پایان زمان قانونی هر کاندیدا به فرد تذکر می داد و صحبت او را قطع می کرد، در حالیکه درباره آقای روحانی منتظر ماند تا صحبت ایشان تمام شود و این تذکر با ملایمت داده شد.
مشاور سیاسی قالیباف خاطر نشان کرد: در عین حال شائبه هایی درباره حضور آقای حیدری در برخی مراسم های آقای روحانی وجود دارد بنابراین ما معتقدیم مجری مناظره باید تغییر کند.
قربان‎زاده همچنین با اشاره به مورد دیگر شکایت ارجاعی به کمیته نظارت، گفت: مطابق ماده 64 قانون انتخابات اگر اتهامی به فردی زده شود، باید به همان اندازه برای پاسخ گویی زمان داده شود، در مناظره اتهاماتی از سوی آقایان روحانی و جهانگیری به قالیباف مطرح شد که خواسته شده برای پاسخگویی به این اتهامات زمانی در نظر گرفته شود. 

محمدعلی امانی رییس ستاد انتخابات مصطفی میرسلیم هم از ارائه نامه‌ای به رییس کمیته نظارت بر تبلیغات انتخابات و اعتراض به روند اولین مناظره انتخابات خبر داد و گفت: آقای میرسلیم در اولین مناظره مسایل خود را در چارچوب موضوع مناظره مطرح کرد اما سایر نامزدها چنین چارچوبی را رعایت نمی‌کردند.

وی در ادامه افزود: در مناظره هر کسی از هر دری صحبت کرد و ما از کمیته نظارت بر تبلیغات انتخابات خواسته‌ایم که تکلیف ما را روشن کنند که مناظره‌های بعدی چگونه برگزار خواهد شد و اگر قرار است هر کسی حرف خود را بزند ما هم حرف خود را می‌زنیم. البته ما می‌خواهیم در چارچوب قانون عمل کنیم. پیش از این کمیته نظارت بر تبلیغات انتخابات تذکر داده بود که نامزدها در چارچوب موضوع برنامه صحبت کنند ولی در عمل اینگونه نشد.

امانی در پایان افزود: نامه ما شکایت نبود برخی از کمیته نظارت بر تبلیغات انتخابات خواستیم که تکلیف ما را برای مناظره‌های بعدی روشن کنند.

ابراهیم رییسی ديگر نامزد انتخابات رياست جمهوري دوازدهم نيز شکایت مکتوب خود را نسبت به روند برگزاری نخستین مناظره تلویزیونی به کمیسیون نظارت بر تبلیغات انتخابات ارسال کرد.

27212

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 660192

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 10 =