معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران، گفت: طرح های ساماندهی دریای استان از اول خرداد 96 آغاز می شود.

به گزارش  خبرگزاری خبرانلاین  منطقه مازندران ،عليرضا يونسي رستمي، در جلسه ستاد ساماندهي طرح هاي درياي استان با اشاره به اين كه كليه فعالان و دست اندركاران طرح هاي دريا و مجموعه كساني كه در راستاي تحقق ساحلي امن و بانشاط براي مردم ايفاي نقش مي نمايند بايد از توانايي و آمادگي لازم برخوردار باشند، افزود: ناجيان غريق بايد در اوج آمادگي براي نجات جان هموطنان خود باشند و كليه لوازم مورد نياز آنان براي حضور موثر در سواحل خريداري شده است.

معاون استاندار با تاكيد بر اين كه فعالان در طرح هاي دريا بايد از صلاحيت فني، اخلاقي و آمادگي هاي لازم برخوردار باشند و در صورت نياز آموزش هاي تكميلي را بگذرانند، تصريح كرد: آموزش هاي عمومي براي آگاهسازي مردم از مخاطرات دريا بايد جدي گرفته شود.

وي با اعلام اين كه تابلوهاي هشدار دهنده در حال تهيه است و در محل طرح ها نصب خواهد شد، اظهار داشت: به طرح هايي كه استانداردهاي لازم را دارا نباشند اجازه بازگشايي داده نمي شود.

رييس ستاد ساماندهي طرح هاي درياي استان، بر بهره گيري از ظرفيت سواحل بمنظور شكوفايي اقتصادي شهرهاي ساحلي و تقويت عوايد اقتصادي دريا تاكيد كرد و افزود: راه اندازي بازارچه ها در كنار سواحل و بوم گردي روستايي جدي گرفته شود.

معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار مازندران، در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به اين كه در آغاز به كار دولت تدبير و اميد در استان، مشكلات عمده اي در مديريت طرح ها وجود داشت و چارچوب مدوني در اين راستا به چشم نمي خورد، بيان كرد: مطالبات ناجيان غريق و آمار بالاي غريق از جمله نتايج عدم وجود مديريت صحيح در اين حوزه بود كه با پيگيري هاي صورت گرفته كل مطالبات ناجيان پرداخت شد و در سال 93 آمار غريق نسبت به سال 92 بميزان 52 درصد كاهش يافت.

وي با اشاره به اين كه براي نخستين بار در دولت تدبير و اميد براي ساماندهي و بهسازي سواحل برخي شهرهاي استان اعتباري بالغ بر 8 ميليارد تومان تخصيص يافت، گفت: تدوين دستور العمل مشخص، ساماندهي كميته هاي ستاد ساماندهي دريا، ساماندهي ناجيان غريق، افزايش تعداد طرح ها و ارتقا كيفي آن ها و كاهش قابل توجه غريق برخي از مهم ترين دستاوردهاي اين ستاد در دولت تدبير و اميد در مازندران است.

در آغاز اين جلسه عيسي قاسمي، مدير كل دفتر امور اجتماعي و فرهنگي استانداري، گزارشي از فعاليت هاي ستاد ساماندهي طرح هاي درياي استان در سال 95 و برنامه هاي سال 96 ارايه نمود.

 

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 660253

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 2 =