۰ نفر
۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۰۵:۱۵

ایرنا نوشت: دولت کویت به رغم مشکلات ناشی از کسری بودجه و نوسان قیمت نفت در بازارهای جهانی از ذخایر ارزی و مالی کلان 557 میلیارد دلاری خود پرده برداشت.

 سازمان امور سرمایه گذاری کویت با ارائه جدیدترین آمار در زمینه ذخایر ارزی این کشور اعلام کرد که کویت بخشی از این مبلغ را برای جبران کسری بوده خود هزینه کرده است اما اقتصاد این کشور از استحکام و ثبات مالی خوبی برخوردار است.
بانک مرکزی کویت نیز مهمترین عامل حفظ ثبات ارزش واحد پول این کشور را این ذخایر مالی گسترده اعلام کرده است.
وزارت دارایی کویت طی سال جاری با کسری بودجه ای معادل 30میلیارد دلار روبرو بوده است که ناشی از هزینه های بالای دولتی و قیمت نسبتا پایین نفت در بازارهای جهانی است.
کویت همچنین برای جبران کمبود منابع مالی به چاپ اوراق قرضه در سطح بین المللی روی آورده است تا به طور کامل برذخایر مالی خود تکیه نکند.


سازمان سرمایه‌گذاری کویت(به انگلیسی: Kuwait Investment Authority) به عنوان ثروتمندترین نهاد مالی کویت سازمان دولتی و شرکت سرمایه‌گذاری کویتی است که وظیفه مدیریت بر صندوق ذخیره ارزی کشور کویت را برعهده دارد و در زمینه سرمایه‌گذاری خارجی و مدیریت سرمایه‌گذاری فعالیت می‌نماید.
سازمان سرمایه‌گذاری کویت درسال 1953 درپی اکتشاف نفت در کویت با هدف مدیریت بر منابع مالی دولت کویت، تاسیس شد
این سازمان هم‌اکنون با دارایی بیش از 300 میلیارد دلار، در رتبه ششم از بزرگترین صندوق‌های ذخیره ارزی دولتی جهان، قرار دارد.


سازمان سرمایه‌گذاری کویت دارای سهام در چندین شرکت چندملیتی معتبر می‌باشد که برای نمونه می‌توان به سیتی‌گروپ (6٪ درصد)، مریل لینچ (4٫8٪ درصد)، دایملر آ گ (7٫6٪ درصد) و بی‌پی (1٫75٪ درصد) اشاره کرد.
مقر اصلی این سازمان در شهر کویته، استان عاصمه قرار دارد و دفتر بین‌المللی آن نیز در شهر لندن، بریتانیا مستقر می‌باشد.

52310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 660350

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 11 =