سخنگوی دولت در نشست خبری هفتگی خود، با اشاره به افزایش یارانه خانوارهای تحت پوشش گفت: مستمری آنها از ۷۱ هزار تومان به ۲۴۰ هزار تومان افزایش یافت؛ یعنی ۳.۴ برابر به یارانه‌های خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی اضافه شد.

به گزارش خبرآنلاین، محمدباقر نوبخت از افزایش یارانه‌های خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد، و مذاکرات ایران و عربستان در خصوص حادثه منا استفاده نکردن دولت از امکانات دولتی برای تبلیغات خبر داد.

اهم اظهارات سخنگوری دولت را به نقل از خبرگزاری‌ها در ادامه بخوانید؛

*{با اشاره به افزایش حقوق بازنشستگان} این افزایش حقوق از فروردین ماه اعمال شده است.

*{درباره افزایش یارانه خانوارهای تحت پوشش} مستمری آنها از ۷۱ هزار تومان به ۲۴۰ هزار تومان افزایش یافت؛ یعنی ۳.۴ برابر به یارانه‌های خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی اضافه شد.

*{درباره استفاده دولت از امکانات دولتی برای تبلیغات}مراجع نظارتی نظارت دارند و ما هم مقید هستیم از امکانات دولتی استفاده نکنیم و به همین دلیل آقای شریعتمداری که به عنوان رئیس ستاد انتخاباتی انتخاب شده بود، استعفا داد.

*ما مقید به اجرای قانون هستیم، اگر موردی هست به دستگاه های نظارتی گزارش کنند. ما تابع قانون هستیم و از برخورد قانونی استقبال می کنیم.

*{درباره مذاکرات ایران و عربستان} آنها هنوز در مورد منا جمع بندی نکرده اند، اما در مورد حادثه جرثقیل اعلام کرده اند که مبالغی پرداخت خواهند کرد، اما همچنان حادثه منا در حال بررسی است.

*{درباره احتمال کناره‌گیری روحانی به نفع جهانگیری}در این باره هنوز تصمیم نهایی گرفته نشده آقای جهانگیری با انگیزه در انتخابات حضور دارند و سوالاتی که مطرح می شود را پاسخ و برنامه هایی که دولت دوازدهم انشاالله به ریاست اقای روحانی خواهد داشت، را اعلام خواهد کرد. همه جریانات سیاسی اصلاح طلب و اعتدال اعلام کرده اند که کاندیدای واحد آنان آقای روحانی است.

* مدیر برجسته و توانمندی مانند آقای جهانگیری در عرصه انتخابات آمده است، اما هیچ یک از کاندیداهای آن جریان این شخصیت ارزشمند را به عنوان کاندیدای خود معرفی نکردند و همه آنها به صورت واحد گفته اند که کاندیدای شان دکتر روحانی است. حالا یک فرد می تواند به صورت مستقل به دلیل ویژگی های خودش بیاید و در این عرصه وارد شود.

*هر شش ماه یک بار ما این توفیق را داریم که در جلسه بررسی آسیب های اجتماعی خدمت مقام معظم رهبری شرفیاب شویم، گزارش عملکرد می دهیم و خود ایشان به دلیل اهمیت موضوع جلسه را اداره می کنند.  همه دستگاه هایی که در اين زمينه دخيل بودند گزارش های خود را آماده کردند از جمله سازمان برنامه و بودجه کشور. تمام این گزارش ها آماده است و هر وقت که مقام معظم رهبری اجازه بفرمایند، ما خدمت ایشان شرفیاب شویم این گزارش داده خواهد شد.

*{درباره شعار برخی کاندیداها که گفته اند یارانه نقدی را افزایش می دهند} درآمد سازمان هدفمندی یارانه ها ۳۶ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان است که قانون گفته است کسورات را هم باید کم کنند؛ بنابراین سهم این سازمان از هدفمندی یارانه ها ۲۳ هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان است. اما این سازمان باید ۴۱ هزار میلیارد تومان یارانه نقدی دهد. لذا مابقی را دولت با اجازه قانونی از خزانه برداشت می کند، بنابراین تاکید می کنم اگر کسی مطلع باشد و حرف از چند برابر کردن یارانه ها بزند، جای تامل دارد.

*{با اشاره به لایحه دولت برای تک رقمی کردن نرخ بیکاری}در لایحه ای که تقدیم مجلس کرده‎ايم پیش بینی شده که در طول سال های برنامه ششم ۷۶۵ هزار نفر سالانه وارد بازار کار شوند، اما بر اساس روال گذشته آنچه که می تواند انجام گیرد اشتغال ۵۱۴ هزار نفر است، بنابراین در صفحه ۲۰ این لایحه پیشنهاد کردیم که باید در سال ۹۵۵ هزار فرصت شغلی ایجاد کنیم تا بتوانیم پاسخگوی نیاز ۷۶۵ هزار بیکار باشیم و نرخ بیکاری تک رقمی شود. برای ایجاد ۹۵۵ هزار فرصت شغلی نیاز به سرمایه گذاری سالانه ۷۷۰ هزار میلیارد تومانی داریم، سال ۹۵ عملا ۳۳۱ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری شد و باید ۷۷۰ هزار میلیارد تومان سرمایه جذب کنیم تا این فرصت شغلی ایجاد شود.

*{در مورد قراردادهای موقت که موجب عدم ثبات شغلی شده است}قانون کار قراردادهای موقت را به رسمیت شناخته، اما آقای ربیعی و همکارانشان نسبت به بهبود و شرایط محیط کار و امنیت شغلی بسیار حساس هستند.

*{در خصوص برجام و بدعهدی های آمریکا} هر یک از طرفین اگر از تعهدات خود سرباز زنند در توافقنامه ساز و کارش مشخص شده و ما نیز از ظرفیت های پیش بینی شده استفاده خواهیم کرد.

27212

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 660845

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =