۰ نفر
۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۰
گروه آذربایجانی آلتون از تهران تا تبریز

صاحب پاشازاده نوازنده تار که همراه با گروه موسیقی آذربایجانی آلتون در تالار وحدت روی صحنه خواهد رفت می‌گوید بسیار مایل است که این کنسرت در تبریز نیز برگزار شود.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، کنسرت بین‌المللی گروه موسیقی آلتونِ کشور آذربایجان به سرپرستی محمد مطلق و خوانندگی آبگول میرزا علی‌اف، 16 اردیبهشت در تالار وحدت تهران برگزار می‌شود.

هنرمندان آذربایجانی حاضر در این کنسرت عبارتند از صاحب پاشازاده (نوازنده تار)، طغرل اسدلایف (نوازنده کمانچه)، آبگول میرزا علی اف (خواننده)، فرید ممداف (نوازنده گارمون)، رامیل ولی اف (نوازنده کیبورد) و امین موسی اف (نوازنده قوشا ناغارا) است و محمد مطلق از ایران، علاوه بر سرپرستی این مجموعه، نوازندگی ساز ناقارا را بر عهده دارد.

صاحب پاشازاده، درباره این کنسرت و حضورش در ایران گفت: «تا به حال شاید حدود 15 بار به ایران سفر و در کنسرت‌های مختلفی از جمله ارکستر ملی ایران و جشنواره بین‌المللی موسیقی فجر نوازندگی کرده‌ام و در شهرهای مختلفی همچون تهران، اصفهان، شیراز، مازندران، رامسر، بابل، ساری، اردبیل، تبریز، مشهد و کیش برنامه موسیقی داشته‌ام.»

او افزود: «آن‌چه همیشه از سوی مخاطبین ایرانی نصیبم شده، حرمت و احترام به موسیقی آذربایجان بوده و این امر انگیزه‌ام را بیشتر می‌کند تا باز هم به ایران سفر کنم. من با بسیاری از موسیقیدانان و پیشکسوتان موسیقی ایران آشنا هستم. استاد شجریان، استاد علیزاده که نوازندگی تارشان را بسیار می پسندم، استاد اردشیر کامکار نوازنده فوق‌العاده کمانچه، استاد گنجه‌ای و... از جمله این اساتید سرشناس هستند. بسیاری از هنرمندان موسیقی ایرانی، بنده را می شناسند و نسبت به نوازندگی من لطف داشته و آنرا می‌پسندند.»

پاشازاده در پایان گفت: «بسیار مایلم که این کنسرت در تبریز نیز برگزار شود. پر واضح است که آن خطه برای موسیقی آذربایجانی، لطف و احترام خاصی قائلند.»

کنسرت موسیقی گروه آلتون، 16 اردیبهشت ساعت 18 در تالار وحدت روی صحنه می‌رود.

57242

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 661327

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 10 =