۰ نفر
۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۰۸:۱۱

باشگاه خبرنگاران نوشت:نماینده مردم گلستان در مجلس گفت: وقوع این حادثه نمی‌تواند صرفا بخاطر اشتباه عامل انسانی رخ داده باشد و قدیمی بودن تجهیزات، یکی از عوامل اصلی انفجار معدن یورت بشمار می‌آید.

رامین نورقلی پور نماینده مردم گلستان در مجلس شورای اسلامی ،گفت:براساس جلسه فوری که دیشب با حضور وزیر صنعت،وزیر کار ،استاندار گلستان و مسئولین دیگر استان تشکیل شد به بررسی عوامل مختلف این حادثه ناگوار پرداختیم.


وی در ادامه افزود:وقوع این حادثه نمی تواند صرفا بخاطر  اشتباه عامل انسانی  باشد و مجموعه ای از عوامل دست به دست هم می دهند تا چنین اتفاقی رخ دهد.

نماینده کمیسیون صنایع ومعادن مجلس شورای اسلامی تاکید کرد:درست است که علت اصلی انفجار ،استفاده از باتری در دراخل معدن بوده است اما باید در نظر داشت که اگر تجهیزات معدن بروز وجدید بود ،کارگران مجبور به استفاده از یک باتری برای پیشبرد کارشان نبودند. وی همچنین اضافه کرد:وزارت صنعت اعلام کرده که در اواخر سال 95 ،سه سنسور تشخیص گاز به این معدن داده است و در حال حاضر نمی دانیم که آیا پیمانکار از این تجهیزات ایمنی در معدن استفاده کرده یا نه؟ 

وی همچنین تصریح کرد:عمر معدن یورت گلستان به 40 دهه پیش باز میگردد و شرکت خصوصی مالک آن، اجرای پروژه بهره برداری معدن را به دست پیمانکار سپرده بود و برای پیمانکار هم امکان  ندارد که بتواند از پس هزینه های سنگین تجهیز و به روزکردن تجهیزات معدن بربیاید.

نورقلی پور در پاسخ به این سوال که آیا درست است که کارگران این معدن ،حقوق 800تا900 هزار تومانی دریافت می کردند ،بیان کرد:بله،البته حقوق ها توسط پیمانکار پروژه پرداخت می شده وتعیین دستمزد بر اساس اشل کارگری است.

نماینده مردم  گلستان در خانه ملت در پایان تاکید کرد:با توجه به محدودیتی که در حوزه سرمایه گذاری در معادن داریم بنظر نمی رسد در آینده نزدیک بتوانیم معادن را براحتی تجهیز کنیم و از طرفی تعداد زیادی از این معادن قدیمی در کل کشور وجود دارد که ممکن است این اتفاق در آنها تکرار شده و جان تعداد زیادی از کارگران هموطنمان را به خطر بیندازد. 

گفتنی است ،هنوز عملیات امداد در معدن زغال سنگ  آزادشهر استان  گلستان که روز گذشته بر اثر یک انفجار فرو ریخت،ادامه دارد و تا بحال 22 کارگر بر اثر این حادثه جان خود را از دست داده اند و غلظت گاز متان موجود در معدن موجب شده تا عملیات نجات به کندی پیش رود.
3535 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 661641

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 4 =