قالیباف: به مردم لیست دارایی خودمان را اعلام کنیم/ میرسلیم: با مردم صادق باشیم

محمدباقر قالیباف و مصطفی میرسلیم در جمع بندی نهایی خود از راه‌های مبارزه با فساد و بها دادن به هنرمندان گفتند.

به گزارش خبرآنلاین، محمدباقر قالیباف در آخرین بخش مناظره انتخاباتی امروز در جمع بندی مواضع خود با بیان اینکه ما در دولت مردم بر این اعتقاد هستیم که اگر شفافیت و هوشمندی در دولت شکل بگیرد، اتفاقات مهمی شکل خواهد گرفت، گفت: ما برای اصلاح ساختارها باید بگذاریم تا مردم بر اساس اصل 8 قانون اساسی بر عملکرد و زندگی مسوولان نظارت کنند. مردم باید بدانند مسوولان دولت در کجا زندگی می کنند و اموالشان چیست.

او ادامه داد: بیاید تا در هفته آینده همه ما به مردم لیست دارایی خودمان را اعلام کنیم تا مردم بدانند با چه کسی طرف هستند. اگر اینگونه شد فساد از بین خواهد رفت. با هوشمندی سیستم ها، فساد را می توانیم از بین ببریم. باید دست 4 درصدی‎ها را از بیت المال  و دور زدن قانون کوتاه کنیم. اینگونه دغدغه های 96 درصدی‌ها رفع خواهد شد. ما می توانیم از بحران اقتصادی نجات پیدا کنیم. اینگونه انسجام اجتماعی و اعتماد ایجاد خواهد شد و  اختلاف طبقاتی از بین خواهد رفت و دیگر شاهد طلاق، اعتیاد و مهاجرت و حاشیه نشینی ها نخواهیم بود.

میرسلیم: به هنرمندان بها دهیم

مصطفی میرسلیم هم در جمع بندی پایانی خود گفت: هموطنان عزیز اداره کشور میسر نخواهد نشد مگر با مشارکت شما. مشارکتی که صرف نظر از وابستگی های سیاسی و طایفه ای باشد. مدیران شایسته باید از بین خود مردم با تکیه بر وجدان اخلاقی انتخاب شوند. ما باید به اهل فرهنگ و هنر بها بدهیم. بسیاری از تحلیل های آن ها با دقت‎تر از تحلیل ها ما است.
وی افزود: سعید روستایی به زیبایی در فیلم ابد و یک روز روایت‎گر مشکلات بیکاری و اعتیاد بود و جایزه بهترن فیلم را هم گرفت. اما دولت همچنان اصرار می کند که در جامعه ای پرنشاط زندگی می کنیم.

به گفته وی، رضا امیرخانی در کتابش "نفحات نفت" تکیه بر اقتصاد نفتی را نقد می کند ولی دولت به فرهنگ نفتی افتخار می کند. ما باید به نظارت عمومی و محترم شمردن تشکل ها سیاسی و علمی برای نقادی رفتار دولت در همه زمینه های مسوولیت بها بدهیم. ما باید به موضوع صداقت اهتمام بورزیم. فازهای پارس جنوبی ربطی به برجام ندارد و این عدم صداقت است. 6 درصد از موضوع 8 درصد رشد اقتصادی مربوط به فروش نفت خام است. رییس جمهور باید بگوید که این 8 درصد را به دست آورده ایم اما با فروش نفت بوده است باید صداقت داشته باشیم.

27219

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 662021

برچسب‌ها