ایجاد ۲ میلیون متر مربع فضای آموزشی در دولت تدبیر و امید

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری،با اشاره به این که بیش از 3 میلیون و 200 هزار متر مربع فضای آموزشی دولتی در کشور وجود دارد، اظهار داشت: حدود 2 میلیون متر مربع آن در دولت تدبیر و امید تکمیل و بهره برداری شده است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین منطقه مازندران،محمد فرهادي، وزير علوم، تحقيقات و فناوري در مراسم افتتاحیه ساختمان شماره 2 پارک علم و فناوری مازندران در ساری، گفت: در اين مكان دو محصول جديد يكي داروي گياهي پايين آورنده قند خون كه در اينجا كشت و توليد مي شود و مورد تاييد وزارت بهداشت قرار گرفته است و انواع و اقسام سموم گياهي رونمايي شد. 

وزير علوم، تحقيقات و فناوري اين پارك را مكان مناسبي براي انجام تحقيقات و پژوهش هاي حوزه كشاورزي و منابع طبيعي دانست و افزود: در اين پارك شركت هاي دانش بنيان مستقر هستند و دانشجوياني كه در مراكز رشد كار كردند، پايان نامه هايشان را در زمينه توليد و بهينه كردن محصولات در اين مكان تكميل مي نمايند.

فرهادي با اشاره به اين كه ايران رتبه نخست علم و فناوري منطقه را داراست و در بين 25 كشور پيشرفته دنيا در رشد علمي و توليدات علمي حائز رتبه نخست است، تصريح كرد: جهت گيري هاي اموزشي ما بيشتر به سمت كارآفريني است.

وزير علوم، تحقيقات و فناوري با اشاره به اين كه دانشگاه، مراكز رشد، پارك علم و فناوري و مراكز مهارت آموزي بصورت يك زنجيره هستند، خاطر نشان ساخت: امروز به سمتي حركت مي كنيم كه رساله هاي دوره هاي تحصيلات تكميلي بيشتر كاربردي باشد و عمدتا موضوعات پايان نامه ها از سوي دستگاه هاي اجرايي پيشنهاد مي شود و نهايتا حاصل كار بصورت پروژه در اختيار دستگاه ها قرار مي گيرد.

وي از رونمايي سامانه يي با عنوان ساعت در هفته گذشته خبر داد و تصريح كرد: در اين سامانه دستگاه هاي اجرايي، نيازهاي پژوهشي خود را و پژوهشگران توانمندي هاي خود را عرضه مي نمايند و اين سامانه فرصت خوبي براي تعامل دو طرف است.

فرهادي، با اشاره به اين كه بيش از 3 ميليون و 200 هزار متر مربع فضاي آموزشي دولتي در كشور وجود دارد، اظهار داشت: حدود 2 ميليون متر مربع آن در دولت تدبير و اميد تكميل و بهره برداري شده است.

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 662556

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 10 =