آشنا: روحانی هم اعتراضات دانشجویان را شنید، هم صدای معلمان و کارگران معدن را

مشاور فرهنگی رئیس جمهور از لزوم تشکیل هیات ملی برای شناسایی دقیق علل و عوامل موثر در حادثه معدن یورت سخن گفت.

حسام‎الدين آشنا در گفت و گو با خبرآنلاين، با اشاره به اينکه حجت الاسلام حسن روحاني در طول رياست جمهوري خودش را موظف مي دانست که صداي اقشار مختلف مردم را بشنوند؛ افزود: ايشان هم به صداي دانشجويان در 16 آذر گوش دادند هم اعتراضات معلمان را در روز معلم شنيدند و هم ناله ها و گلايه هاي معدن کاران را در بازديد از معدن يورت.

به گفته وي، براي رئيس جمهور اين مهم است که بي واسطه و با عبور از رويه هاي مرسوم اداري حقايق را از نزديک و از دهان مردم بشنوند.

آشنا خاطرنشان کرد: تجربه معدن يورت به همه ما آموخت که هيات ملي گزارش پلاسکو مسيري درست براي شناسايي دقيق علل و عوامل حوادث بزرگ در پيش گرفته بود. مساله مسئوليت پذيري مالکان و سهامداران در قبال اين حادثه تلخ، ضوابط بيمه اي ميان کارفرمايان، معدنکاران و سازمان تامين اجتماعي، ميزان مسئوليت پذيري مقامات اداري و محلي، بازنگري شرايط ايمني و و ايمني محل کار، استاندارد سازي شرايط کار، مساله بازنشستگي و حمايت هاي حقوقي از معدن کاران، مسائل تکنولوژيک استخراج معادن و ... از جمله مسائل مهمي است که بايد در گزارش ملي معدن يورت مورد توجه قرار گيرد.

مشاور فرهنگی رئیس جمهور در پايان گفت: هيات‎هاي مستقل، اعضاي حرفه اي دانشگاهي و مستقل اين هيات مي توانند آينده معدنکاري در ايران را تغيير دهند.

2727

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 662775

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 3 =