مناظره‌آنلاین/ناصری:رئیسی و قالیباف حامی احمدی‌نژاد بودند/سلیمی‌نمین:دولت احمدی‌نژاد را چماق نکنید/۴

سلیمی نمین در مناظره با عبدالله ناصری، از نسبت دادن منتقدان دولت روحانی به احمدی‎نژاد انتقاد کرد، اما ناصری از او خواست که به عنوان یک تاریخدان سال‌های 84 تا 92 که احمدی‌نژاد از سوی قالیباف و رئیسی حمایت شد را از یاد نبرد.

به گزارش خبرآنلاین؛ مناظره عبدالله ناصری چهره اصلاح طلب در کنار عباس سلیمی نمین چهره سیاسی اصولگرا، در کافه خبر خبرگزاری خبرآنلاین در حال برگزاری است.

سئوال: یکی از موضوعاتی که جدی گرفته شده است، نه فقط در مناظره ها، بلکه در میان طرفدارها هم وجود دارد، سنگ ترازویی به نام دولت نهم و دهم وجود دارد، موافقان دولت از آن دولت انتقاد می کنند و مخالف روحانی هم میگویند که این 4 سال نقد دولت نهم و دهم بس بود. نظر شما چیست؟

سلیمی نمین: این یک کار غیراخلاقی است، اگر نماینده دولت نهم و دهم در رقابت انتخاباتی حضور داشت، حمله کردن به او، منطقی داشت اما اینکه بیاییم، از دولت نهم و دهم چماقی بسازیم و بر سر کسانی بکوبیم که بیشترین هجمه را از آن دولت ها دریافت کردند، شما جامعه را خیلی بی حافظه ندانید، می دانیم  که چقدر آقای احمدی نژاد در تخریب آقای قالیباف گام برداشت، جو سازی احمدی نژاد علیه قالیباف بحثی نیست که بتواند تغییر داد. بنابراین غیر منطقی است، اینکه شما چماقی می سازید و می گویید ما با افرادی رو به رو هستیم که مثل آقای احمدی نژاد هستند، با چه پیوست سیاسی این را مطرح می کنید؟ چرا باید برای فرار از نقد پذیری جامعه را به سمت دو قطبی ببریم، آقای روحانی کاری می کند که احمدی نژاد کرد، آقای احمدی نژاد منتقدانش را به هاشمی نسبت داد و روحانی هم از این شیوه استفاده می کند و منتقدانش را به احمدی نژاد نسبت می‌دهد.این آقای روحانی است که شبیه احمدی نژاد است نه قالیباف.

سئوال: آقای قالیباف اسم نمی برد و میگوید 4 درصد که منظورش از 4 درصدی ها همان دولت روحانی است.

سلیمی نمین: 4 درصد اقتصادی است  اما در قطب بندی بحث سیاسی مطرح است.آقای روحانی همان کار بسیار زشت احمدی نژاد که به جای نقد افراد به هاشمی متصل می کرد و میگفت این ها اشرافی هستند، را انجام می‌دهد. این یک بازی سیاسی بود که آقای روحانی کاملا دنبال می کند. ای کاش آقای ناصری انصافش را به روحانی منتقل می کرد.

ناصری: ای کاش می شد که مناظره را با هم اینجا ببینیم، آقای سلیمی نمین یادش رفته است که چه مسائلی را در قطبی سازی جامعه چه کسانی مطرح کردند.

سلیمی نمین: مصادیق بگویید.

ناصری:دقیقا همان 4 درصد و 96 درصد. دولت تدبیر گفته است که من ویرانه تحویل گرفته ام و در حال آبادی هستم، باید با آمار بگوید، برای اثبات این حرف راه دیگری جز کالبد شکافی دولت نهم و دهم هست؟ شما به عنوان منتقد آقای احمدی نژاد اینجا نشسته اید و دیدیم که حتی داد دوستانتان در آمده است، ما معتقدیم که دولت احمدی نژاد چیزی برای کشور گذاشته است که 30 سال ما را عقب انداخته است. شماها سال های 84 تا 92 را رد نکنید، شما رشته تان تاریخ است و من شما را به عنوان تاریخ دان قبول دارم، شما آن سال ها را نمیتوانید رد کنید، آقای قالیباف و رئیسی و همه دوستان شما پشت و حامی آقای احمدی نژاد بودید و کارهایی برای احمدی نژاد انجام دادند.

دولت گفته است که من ویرانه تحویل گرفتم شما اگر راهی جز کالبد شکافی دولت نهم و دهم میدانید، اینجا اعلام کنید، حرفی که احمدی نژاد گفت اینقدر قطعنامه صادر کنید که قطعنامه دانتان پاره شود، این ها را که نمیشود انکار کرد. در پرونده هسته ای، قبل از تشکیل دولت کار به آقای ظریف سپرده شد، پس این دولت نهم و دهم را با ادبیاتی که احمدی نژاد داشت تشبیه نکنید، ایشان 27 سال انقلاب و حتی دوره ریاست جمهوری رهبری را زیر سئوال برد و عین جمله ایشان این بود که در این 27 سال تمام مطالبات مردم فراموش شد.

29217

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 663190

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 8 =