مناظره‌آنلاین/ سلیمی‌نمین:روحانی می‌گوید قالیباف اهل‌جنگ است/ ناصری:رئیسی ورژن‌دیگر احمدی‌نژاد است/۳

ناصری گفت: صریحتر بگوییم آقای رئیسی و قالیباف همان صحبت های 84 و 88 آقای احمدی نژاد را می گویند آقای قالیباف و آقای رئیسی ورژن دیگری از آقای احمدی نژاد هستند.

به گزارش خبرآنلاین، مناظره آنلاین خبرگزاری خبرآنلاین با حضور عباس سلیمی نمین فعال و روزنامه نگار اصولگرا و عبدالله ناصری فعال و روزنامه نگار سیاسی اصلاح طلب در کافه خبر خبرگزاری خبرآنلاین در حال برگزاری است.

بخش دیگری از صحبت های سلیمی نمین و ناصری در مناظره خبرآنلاین به شرح زیر است؛

خبرآنلاین: بحث قانون هدفمندی یارانه ها این بود که نباید به همه یارانه داده شود اما نه آقای احمدی نژاد و نه آقای روحانی نتوانست به اجرا درآورند، اما الان مطرح می شود که باید یارانه سه دهک را سه برابر کنیم.

ناصری: دولت تصمیم گرفت و متخصصین نظر دادند که یارانه دهکهای بالا را به دهک های پایین بدهد. امروز بالای 75 میلیون نفر دارند یارانه می گیرند لذا دولت تصمیم گرفت که یارانه را از دهک های بالای جامعه بردارد روی یارانه سه دهک پایینی بگذارد. دولت این را به جمع بندی رسیده است. اما در مجموع پول 80 هزار میلیارد تومان یارانه در سال می توانست در خیلی جاهای توسعه ای کشور شکل بگیرد.

خبرآنلاین: منظور این بود که وعده های یارانه ای چقدر در مقوله پوپولیستی جا می گیرد

ناصری: کاملا پوپولیستی است.

سلیمی نمین: کار پوپولیستی را دولت شروع کرد. دولت قبل از آغاز انتخابات وارد این مسئله شد.

ناصری: قالیباف اعلام کرد من اعلام کرد یارانه را به 250 تومان می رسانم.

سلیمی نمین: دولت غیرمستقیم بودن مناظره ها را دنبال کرد. اما آقای ناصری می گوید دولت مخالف بود. اما درست نیست که نظر دولت موافق پخش مستقیم باشد اما وزارت کشور نظر دیگری را اعمال کند. بنابراین قابل پذیرش نیست که دولت از اول مخالف غیرزنده بودن مناظره بود اگر این را قبول کنیم یعنی دولت قدرت اداره وزارت خانه هایش را ندارد. اما اینکه می گویند معیار 4 درصد و 96 درصد دوقطبی ایجاد می کند من قبول ندارم این معیار جامعه را دو قطبی ایجاد نمی کند. بلکه حب زیاد و نفرت زیاد دو قطبی ایجاد می کند. آقای روحانی با مذاهب می خواهد این کار را کند. بله منابع کشور دست 4 درصد است و 96 درصد جامعه از آن برخوردار نیستند ربطی به قطبی شدن ندارد. آقای قالیباف می گوید اگر این معادله نابرابر تغییر کند می توان مشکلاتی حل شود. اما یکجا کد بیاورید که قالیباف گفته باشد به اهل سنت پست نمی دهد.

خبرآنلاین: رئیس مجلس گفت افزایش یارانه باید به تصویب مجلس برسد، در واقع طرح این وعده نوعی پوپولیست نیست؟

سلیمی نمین: اگر آقای قالیباف در برنامه مدون نتواند این مطلب را روشن کند پوپولیسم است. وقتی دولت به مسئله وارد می شود طبیعی است که بقیه نامزدها نیز به این مسئله ورود می کنند. اگر نتواند انجام دهد بله مورد سئوال قرار می گیرد از طرف جامعه. معتقدم آقای روحانی به جای اینکه تنفر ایجاد کند و بگوید آقای قالیباف اهل جنگ است و به اقوام و مذاهب مقام نمی دهد، به طرح این سئوال درباره نحوه اجرای وعده یارانه بپرسد.

ناصری: صریحتر بگوییم آقای رئیسی و قالیباف همان صحبت های 84 و 88 آقای احمدی نژاد را می گویند آقای قالیباف و آقای رئیسی ورژن دیگری از آقای احمدی نژاد هستند. استاندار در سیستان و بلوچستان زمان احمدی نژاد کاری کرد که افکار عمومی فشار آورد و او را در این دولت جابه جا کرد. چون دوقطبی شیعه و سنی ایجاد کرده بود. آقای رئیسی یک روز در قوه اجرایی نبود. آقای جهانگیری می گوید من با افتخار می گویم یک روستا زاده هستم و سلسله مراتب را طی کردم و امروز نامزد انتخابات ریاست جمهوری هستم می پذیرم اما آقای رئیسی سابقه حضور در قوه قضائیه داشت. هر ناظر بیطرفی متوجه می شود او آشنایی با آمار و ارقام حوزه اجرایی ندارد. بنابراین نباید به عقب برگشت. در باره یارانه نیز بگویم دولت از دهک های بالا می خواهد بردارد به دهک های پایینی بدهد این کار در دولت نهایی شده و انجام می شود. رئیس مجلس هم می داند که بار مالی جدیدی ایجاد نمی شود. دوقطبی جامعه ما در طول سال مشخص نمی شود روز 30 اردیبهشت که نتیجه اعلام شود مشخص می شود، آقای قالیباف حتما جای دیگری وارد می شود. آقای رئیسی هم در آستان قدس به فعالیت خود ادامه می دهد.

29214

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 663198

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 6 =