۰ نفر
۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۰۶:۳۸

«جیمز کومی» رئیس اف بی آی که در سال 2013 توسط اوباما به این سمت منصوب‌شده بود در لس آنجلس خبر عزل خود توسط ترامپ را در تلویزیون دید.

جمهوری‌خواه دوآتشه که با انتقاد از سیستم قضایی در دوران بوش خود را بالا کشیده بود حالا با بمب هسته‌ای که ترامپ رها کرد، از سمت خود عزل شد تا داستان «Russia Probe»(کاوش درباره نفوذ روسیه در انتخابات 2016 ریاست جمهوری آمریکا) وارد فاز تازه‌ای از سردرگمی شود.

روس‌ها متهم به هک کردن ایمیل‌های کلینتون و انتشار آن توسط ویکی لیکس، در یک داستان پیچیده اطلاعاتی هستند که هرروز ابعاد تازه‌ای از آن فاش می‌شود.

درست یک هفته قبل جیمز کومی شهادت داد «هما عابدین»، منشی مخصوص هیلاری کلینتون ده‌ها هزار ایمیل وی را برای لپ‌تاپ شوهرش فوروارد کرده است.

«هما عابدین» متولد 1976 در کالامازوی میشیگان از والدین هندی-پاکستانی تبار است که در سال‌های 2009 تا 2013 رئیس دفتر هیلاری بود و در قضایای انتخابات نیز دستیار وی بود. شوهرش آنتونی وینر یهودی و نماینده اسبق نیویورک در کنگره بود که در سال 2016 به دلیل انتشار پیامک‌های جنسی‌اش از «هما عابدین» جدا شد.

داستان ایمیل‌های کلینتون از موضوع هک به سرقت فیزیکی گرایش پیداکرده که می‌تواند رسوایی‌های جدیدی را علیه جمهوری خواهان به بار آورد.

هیلاری کلینتون اخیراً به کریستین امان پور گفت اگر رئیس اف بی آی نامه ایمیل‌ها را منتشر نکرده بود، وی به‌جای ترامپ رئیس‌جمهور بود و انتشار ایمیل‌ها زندگی سیاسی و تاریخ ریاست جمهوری آمریکا را تغییر داد.

خوش‌خدمتی جیمز کومی مستقیم یا غیرمستقیم منجر به پیروزی ترامپ شد و حالا با پررنگ شدن داستان نفوذ روسیه، عملاً جیمز کومی یک مهره سوخته جمهوری‌خواه برای ترامپ محسوب می‌شد و حالا کاخ سفید با یک تیر دو نشان زده است تا هم دموکرات‌ها را کمی آرام کند و هم جمله‌ای که در ژانویه درباره کومی گفته بود را پاک کند:

"Oh, here's Jim," Trump said in January. "He's become more famous than me."

هما عابدین و هیلاری / عکس زیر

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 663864

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 10 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۶:۵۰ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۰
    33 6
    ترامپ کسی رو نمی تونه بالاتر از خود ببینه / الان بهترین موقع واسه سک کردن کومی بود که انجامش داد /
    • بی نام IR ۰۷:۲۲ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۰
      3 31
      شما نظر نده و به انتخابات کشور خودت فکر کن آقای ...
    • بی نام RO ۰۷:۵۱ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۰
      2 19
      بیچاره آمریکا که بزودی به قهقرا میره
    • بی نام IR ۰۹:۲۷ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۰
      12 9
      سک کردن یعنی چه؟