۰ نفر
۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۰۵:۱۶

واحد مرکزی خبر نوشت: مکزیک، بار دیگر به ترامپ هشدار داد خروج از پیمان تجاری نفتا و برهم زدن یکپارچگی اقتصادی منطقه به زیان هر دو کشور تمام خواهد شد

به گزارش رویترز، مکزیک امروز پنجشنبه بار دیگر به دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا هشدار داد خروج از پیمان تجاری نفتا و برهم زدن یکپارچگی اقتصادی منطقه به زیان هر دو کشور تمام خواهد شد و ضمن لطمه به صادرات آمریکا و به خطر انداختن روند اشتغالزایی به مصرف کنند گان آمریکایی نیز لطمه می زند.

مکزیک در واکنش به فرمان اجرایی روز 31 مارس در باب بازنگری در کسری تجاری آمریکا اعلام کرد درباره مازاد تجاری مکزیک با آمریکا سوء تفاهم شده و لطمه اصلی به بازار تولید آمریکا پس از عضویت چین در سازمان جهانی تجارت در سال 2001 به این کشور وارد آمد.

مدیر دفتر تجاری و امور نفتا در سفارت مکزیک در واشنگتن در بیانیه ای اعلام کرد :‌«‌ افزایش ادغام و یکپارچکی اقتصاد دوکشور ،‌مکزیک را برای اقتصاد آمریکا مهم کرده است نه تنها به عنوان یک بازار صادارتی بلکه به عنوان شریک آمریکا در تولید.»‌

مشکلات گمرکی

مکزیک اعلام کرد بدون نفتا ، تعرفه های میانگین بر صادرات مکزیک به آمریکا ­حدود سه و نیم درصد یا به عبارتی حدود نصف میانگین تعرفه بر صادرات آمریکا به مکزیک خواهد بود.

روابط تجاری آمریکا و مکزیک در پی وعده های مکرر ترامپ مبنی بر لغو توافقنامه تجارت آزاد آمریکای شمالی موسوم به نفتا در صورت تداوم شرایط نامطلوب برای صنایع و کارگران آمریکایی ، تیره شده است. ترامپ با استناد به کسری تجاری آمریکا با مکزیک ، تاکید دارد آمریکا بازنده این روابط تجاری است و به نفع آمریکاست که اصلا هیچ تجارتی با مکزیک نداشته باشد.

با این همه مکزیک می گوید هفتاد و پنج درصد از صادرات این کشور به آمریکا ،‌ وارد فرایند تولید در آمریکا می شود و آمریکا در بخش خدمات حدود هشت میلیارد دلار مازاد تجاری دارد.

مقامات مکزیک می گویند صنایع انرژی آمریکا همچنین بر صادرات به مکزیک متکی هستند و مکزیک هم اکنون بزرگترین بازار صادراتی فرآورده های پالایش نفت آمریکا و گاز طبیعی این کشور محسوب می شود.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 664213

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • we IR ۰۵:۴۹ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۱
    0 0
    عزیز شماها که دسترسی دارید به دولت و دکتر روحانی بگید اگر نخواد ادامه بده و واقعیتها رو بگه هم مردم رو ناامید می کنه هم شکست خواهد خورد و نه تنها خودش بلکه کل هواداران فعالش در کل کشور منکوب خواهند شد.... برید جلو مردم پشتتون هستند ....