۰ نفر
۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۰۸:۱۷

یکی از نظرسنجی‌های معتبر نشان می‌داد تقریباً نیمی از رأی‌دهندگان منتظرند برنامه‌های کاندیداها را ببینند و بعد بر اساس ارزیابی برنامه‌ها رأی بدهند.

این نشان می‌دهد مردم ایران هم صبورتر شده‌اند و هم عاقلانه تصمیم می‌گیرند. این‌ها گام‌های تدریجی مردم ما به سوی پیشبرد عقلانیت است، عقلانیتی که آینده بهتری برای ما می‌سازد.

ابراهیم رئیسی جزوه‌ای با عنوان «چرا رئیسی» منتشر کرده که برنامه نیست، و جزوه دیگری را هم در تلویزیون نشان داد که هنوز محتوای آن منتشر نشده است. محمدباقر قالیباف هم گفت رئیس‌جمهور احتیاج به برنامه ندارد زیرا سند چشم‌انداز همه چیز را مشخص کرده است. بگذریم از این‌که سند چشم‌انداز فقط اهدافی را که ایران باید به آن‌ها برسد مشخص کرده و چگونگی رسیدن به آن‌ها را مشخص نکرده است.

حسن روحانی اما ابتدا برنامه دولت‌دوازدهم را به مردم معرفی کرد و هم‌زمان درسایتی(dolat12.dobareiran.com) در اختیار عموم قرار دارد. بیانیه اقتصادی روحانی نیز از دو روز گذشته در همین سایت منتشر شده است. این بیانیه اقتصادی (dolat12.dobareiran.com/statement/63/) 5 برنامه حمایتی و 9 برنامه توسعه‌ای در نظر گرفته‌شده برای دولت دوازدهم را معرفی می‌کند. جزئیات بیشتری از این برنامه‌ها در کتاب «دوباره ایران» که به عنوان برنامه دولت دوازدهم منتشر شده آمده است. من در یادداشت بعدی، برنامه‌های حمایتی و توسعه‌ای حسن روحانی را معرفی خواهم کرد.

حسن روحانی تا این‌جا نشان داده هم بیشتر از بقیه کاندیداها به برنامه اعتقاد دارد، و هم حاضر است برنامه‌های خود را به مردم ارائه کند تا مردم با آگاهی تصمیم بگیرند. روحانی نشان می‌دهد هندوانه سربسته نیست. مردم برنامه‌هایش را بخوانند و اگر آن‌را به نفع منافع ملی ایران و خود یافتند به او رأی دهند.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 665642

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 12 =