مدیرعامل سابق راه‌آهن گفت: راه‌آهن ایران در بخش باری و لوکوموتیو تقریبا هم‌سطح دنیا است و از بقیه تکنولوژی‌های روز دنیا عقب نیست.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، محسن پورسیدآقایی در خصوص این‌که راه‌آهن ایران چقدر با پیشرفته‌ترین راه‌آهن دنیا فاصله دارد اظهار داشت: حمل‌ونقل ریلی ابعاد مختلفی دارد. ما در برخی از ابعاد کاملا پیشرفته هستیم، اما در برخی از ابعاد خیر.

وی افزود: می‌توانم بگویم راه‌آهن ایران در بحث باری و لوکوموتیو تقریبا هم‌سطح دنیا است و از بقیه تکنولوژی‌های روز دنیا عقب نیست.

مدیرعامل سابق راه‌آهن تصریح کرد: در کار خط و ساخت خطوط، ابنیه و زیرسازی خطوط کاملا به روز هستیم و هم‌سطح دنیا هستیم. در برخی از بخش‌ها مثل سرعت قطارها خیلی عقب هستیم. در دو دهه اخیر در دنیا توجه زیادی به افزایش سرعت قطارهای مسافری شده است.

پورسیدآقایی در پاسخ به این پرسش که در حال حاضر سرعت 80 کیلومتر در ساعت است؟ عنوان کرد: خیر، 160 کیلومتر در ساعت است. مسیر 80 کیلومتر در ساعت، فقط در یک بخش‌هایی در جنوب و شمال کشور است.

وی ادامه داد: در حال حاضر یک‌سری از قطارهای مشهد 140 و یک‌سری 160 کیلومتر در ساعت می‌روند. در دنیا به‌طور معمول حداکثر سرعت را می‌گویند، نه متوسط سرعت را. مسیر تهران - مشهد به طور متوسط سرعت 91 کیلومتر در ساعت است. منتها این سرعت در دنیا مطلوب نیست.

مدیرعامل سابق راه‌آهن متذکر شد: در دنیا مسیرهای پرترافیک بالای 250 کیلومتر بر ساعت است. یعنی 250 تا 300 کیلومتر بر ساعت، سرعت مطلوبی است که روی مسیرهای مسافری کار می‌کنند. خب ما تازه وضع‌مان در تهران - مشهد خوب بود، اما بقیه مسیرها سرعت روی 120 کیلومتر بر ساعت است. این خوب نیست.

پورسیدآقایی خاطرنشان کرد: در این بخش تکنولوژی‌مان خیلی عقب است.

 

35225

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 666050

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 14 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۶:۲۱ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۶
    3 0
    چرا شرکتهای حمل بار و مسافر راه آهن وارد بورس نمی شوند؟
  • رحیم دارابیان A1 ۰۹:۲۹ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۶
    7 0
    صمن عرض سلام از جناب اقای پور سید آقایی درخواست میشود که برای یک بار هم که شده سوار قطار های مسافربری تهران تبریز و بلعکس شده بعد نظر شان را در مورد واگون ها کوپه ها صندلی ها و محدودیت حرکت کردن و نشستن و از همه بد تر کثیفی داخل و خارج قطار مشاهده فرمایند بعد نظرشان را اطهار کنند.ما سرعت بیش را خواستار نیستیم.باسرعت ۱۲۰ این واگونها مسافران را زهر ترک میکنند چه برسه به ۱۶۰.روزی که قیمت قطار تهران تبریز ۷‌هزار تومان بود وضعیت از امروز که قیمت نزدیک ۶۰ هزار هست بهتر بود.آقایان درخواست عاجزانه دارم و حواهش میکنم به وضع رسیدکی شود.قصاری بنام سهند راه انداختن که کوپه های ۶ نفری را دستکاری کردن کوچیک کردن تبدیل به چهار تخته نمودن‌ که باور کنید در قبر بهتر از این تختها میشه خوابید.
  • reza RU ۱۲:۳۰ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۶
    8 1
    این بنده خدا اصلا نمیدونه قطار چیه برو قطار پکن شانگهای رو سوار شو تا بفهمدی قطار یعنی چی ؟؟؟؟؟؟