ایرنا نوشت: روزنامه ایندیپندنت نوشت: جان کری وزیر امور خارجه سابق آمریکا با دیگر مقامات دیگر دولت باراک اوباما رئیس جمهوری پیشین این کشور برای دفاع از برجام در مقابل دونالد ترامپ رئیس جمهوری کنونی متحد شده است.


به نوشته امروز (سه شنبه) این روزنامه چاپ لندن، کری و دیگر کارشناسان امنیت ملی ارشد دولت اوباما از سازمانی حمایت می کنند که هدف آن دفاع از توافق هسته ای با ایران است.
چندین کارشناس امنیت ملی که دردولت اوباما خدمت کرده اند از طریق ایجاد سازمان جدیدی به نام 'دیپلماسی موثر است' در صدد محافظت از برجام بر آمده اند.
این گروه دربیانیه ماموریت خود به نقش برجام در بستن راه ایران به سلاح هسته ای اشاره کرده و گفت این توافق آمریکا و متحدان را امن تر کرده است.
این کار در حالی صورت می گیرد که ترامپ برای اولین بار قصد دارد تسهیل یا لغو برخی محدودیت ها علیه ایران را مورد بررسی قرار دهد.
آخرین مهلت برای ترامپ برای اعلام تصمیم نهایی خود پنجشنبه این هفته، یک روز قبل از اولین سفر خارجی وی به عنوان رئیس جمهوری آمریکاست.
رئیس جمهوری آمریکا هر 120 روز پس از شروع عمل به برجام، باید تصمیم بگیرد آیا باید دستوری برای تعلیق موقت برخی از تحریم ها صادر کند. در صورتی که ایران به این توافق پای بند نباشد تمام این تحریم ها قابل بازگشت خواهد بود.
همان روزی که ترامپ سفر خود به منطقه را آغاز می کند ایران اولین انتخابات ریاست جمهوری خود پس از برجام را برگزار خواهد کرد.

52310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 666149

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 10 =