واحد مرکزی خبر نوشت: در پی انتشار گزارش هایی که نشان می دهد دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا از جیمز کومی رئیس سابق اف بی آی خواسته بود به تحقیقات درباره مایکل فلین مشاور سابق امنیت ملی کاخ سفید پایان دهد، نمایندگان کنگره این کشور خواستار دستیابی به اطلاعات بیشتر در این زمینه شدند.

به گزارش خبرگزاری رویترز از واشنگتن، کاخ سفید اعلام کرد یادداشتی که کومی بعد از دیدار با ترامپ در ماه فوریه نوشت تصویر درستی از گفتگوهای دو طرف ارائه نمی کند. جزئیات این یادداشت را در ابتدا نیویورک تایمز گزارش و یک منبع رویترز نیز آن را تایید کرد.

هفته قبل، ترامپ، کومی را که مسئول تحقیقات درباره روابط احتمالی تیم تبلیغاتی ترامپ با روسیه در جریان انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 این کشور بود از کار برکنار کرد. فلین در ماه فوریه و بعد از افشای مطالبی که نشان می داد وی قبل از آغاز دوره ریاست جمهوری ترامپ، در دیدار با سفیر روسیه در واشنگتن درباره تحریم های آمریکا علیه روسیه صحبت کرده بود استعفا کرد. وی به مایک پنس معاون رئیس جمهور درباره موضوع گفتگوهای خود دروغ گفته بود.

گزارش های رسانه ای درباره یادداشت نوشته شده توسط کومی باعث شد اعضای کنگره آمریکا بار دیگر درخواست تحقیقات مستقل درباره ارتباطات احتمالی تیم تبلیغاتی ترامپ را با روسیه تکرار کنند و حضور کومی را برای ارائه شهادت در کنگره خواستار شوند.

جیسون چافتس، نماینده جمهوری خواه و رئیس کمیته نظارت و اصلاحات دولت در کنگره در صفحه توییتر خود نوشت:«این کمیته به یادداشت کومی، اگر چنین چیزی وجود داشته باشد، دست می یابد. ترجیح می دهم هرچه سریعتر این یادداشت را ببینم. قلم من برای نوشتن برگه احضاریه آماده است.»

وی بعدا نیز با ارسال نامه ای برای اف بی آی درخواست کرد به متن همه یادداشت ها و نیز مکالمات ضبط شده میان کومی و ترامپ تا بیست و چهار ماه مه دسترسی یابد. این نماینده جمهوری خواه گفت:«چیزی که ما می بینیم موردی واقعی از کارشکنی در مسیر اجرای عدالت است. من از اینکه همکاران جمهوری خواه من درباره این مسئله صحبت نمی کنند به شدت متعجب هستم.»

ریچارد بلومنتال از سناتورهای دموکرات نیز در گفتگویی با رسانه های آمریکا گفت:«باید بگویم که کارشکنی درمسیر عدالت، جرمی بسیار سنگین است. من این مطلب را در نهایت ناراحتی و تاسف بر زبان می آورم.»
از سوی دیگر، آنگوس کینگ سناتور مستقل نیز در گفتگویی با سی ان ان درباره اینکه آیا کنگره در حال نزدیک شدن به رویه های استیضاح بود یا نه گفت:«ما با قطعیت در این زمینه فاصله داریم.»

سناتور جمهوری خواه لیندسی گراهام نیز در مصاحبه ای گفت:«این یک ادعای جنجالی است که ظاهرا موردی شناخته شده از کارشکنی در مسیر اجرای عدالت به شمار می رود. ما نیاز داریم که سریعا شهادت کومی را به صورت علنی داشته باشیم. ما همچنین نیاز داریم به همه یادداشت های کومی و نیز متن ضبط شده و صوتی همه مکالمات، در صورتی که وجود دارد دسترسی داشته باشیم.»

برخی دیگر از اعضای مجلس سنا و نمایندگان نیز در واکنش هایی مشابه خواستار دسترسی به اطلاعات بیشتر درباره این موضوع شدند و ترامپ را به زیر پا گذاشتن حاکمیت قانون و نیز اصل استقلال اف بی آی متهم کردند.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 666422

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 14 =