تاکید مراجع بر مشارکت در انتخابات و تعیین سرنوشت کشور

مراجع تقلید و علما در کنار قشرهای مختلف مردم از همان ساعات اولیه صبح امروز در دوازدهمین انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین انتخابات شوراهای شهر و روستا شرکت کردند.

به گزارش خبرآنلاین، ماراتن انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری و شورای های شهر و روستا بالاخره وارد مرحله پایانی خود شد. از صبح امروز مردم و مسوولان نظام پای صندوق‌های رای حاضر شده و نمایندگانشان در دو انتخابات مذکور را برگزیدند.
مراجع تقلید و علما هم از همان ساعات اولیه صبح در حالی در این انتخابات شرکت کردند که اغلبشان از همان آغاز تبلیغات انتخاباتی، ناصح نامزدها، مردم و مسوولان نظام بودند. آن‌ها امروز هم بعد از انداختن رای‌شان در صندوق‌های رای متفقا همه مردم را به شرکت در انتخابات دعوت کردند.

اظهارات مراجع و علما پس از شرکت در دوازدهمین دوره ریاست جمهوری و پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا را در جدول زیر بخوانید؛

 

آیت الله مکارم شیرازی

ملت شریف ایران بداند هر کسی که انتخاب شده همه باید او را یاری کنند و گفت و گوهای زمان انتخابات و تبلیغات باید فراموش شده و برای رفع مشکلات همه به کمک رئیس جمهوری منتخب بیایند. نامزد منتخب برای رفع مشکلات و چینش کابینه تنها در جناح ها و ستاهای خود منحصر نشود.

آیت الله حسین نوری همدانی

امروز مردم ایران با حضور باشکوه در انتخابات صفحه جدیدی در تاریخ نظام اسلامی ایجاد کرده و حماسه‌ساز باشند. امروز لازم است همه مردم متعهد و انقلابی ایران که در تمام جریان‌ها حماسه آفرین و موثر حضور داشته‌اند، به میدان بیایند.

آیت الله جعفر سبحانی

هر چه حضور پای صندوق های رای گسترده تر و فرد صالح و مومن را انتخاب کنیم به حفظ نظام که از واجبات است، کمک کرده ایم. حفظ جمهوریت و نظام اسلامی در گرو انتخاب فرد اصلح است. منتخبان مردم هم شورا و هم قوه مجریه باید بر اساس قوانین اسلامی حرکت کنند.

آیت‌الله علوی گرگانی

انتظار ما از ملت بزرگ و نجیب ایران اسلامی این است که سرنوشت مملکت را به دست شخصی اصلح بسپارند تا سرنوشت این ملت را به وجه احسن انجام دهد. باید فرد منتخب، رضایت خدا و مردم را در نظر داشته باشد. باید سرنوشت کشور را به دست کسی داد که صلاحیت پیاده کردن امر خدا در دنیا را داشته باشد و رضایت خدا و مردم را فراهم سازد.

حضرت آیت الله عبدالله جوادی آملی

مردم را به حضور پرشور پای صندوق های رأی توصیه می کنم.

آیت‌الله صافی گلپایگانی

(ایشان در حاشیه اخذ رای گفت و گویی نداشتند)

آیت الله محمدتقی مصباح یزدی

انتخابات مظهر مردم سالاری دینی و اسلامی است که در برهه های مختلف تاریخ انقلاب اسلامی پررنگ تر از قبل است. امروز به عنوان یوم الله نامیده می شود؛ چرا که در این روز مردم با شادی و نشاط در سرنوشت خود دخیل بوده و با انتخاب فرد اصلح، برگ زرین دیگری رقم خواهد خورد.

آیت‌الله محمد یزدی

این انتخابات برکت فوق العاده ای دارد که امیدواریم برای ثبات، دوام و استمرار نظام الهی مردم سالاری اسلامی نقش مفیدی داشته باشد.

آیت الله سید محمد سعیدی 

دشمنان نسبت به حضور و عدم حضور مردم در پای صندوق های رای تحلیل و حرف دارند و بر کیفیت و کمیت شرکت کنندگان در انتخابات برنامه ریزی و برای اهداف خوشان روی این مساله حساب می کنند.

آیت‌الله اسدالله ایمانی

انتخابات حق مسلم مردم است چون ما در اسلام بیعت داریم و امروز بیعت در قالب انتخابات است بنابراین انتخابات حقی است که خداوند برای بنده‌های خود قائل شده است.

آیت الله ابراهیم امینی 

امیدوارم شرکت پرشور مردم در انتخابات با برکت باشد و مسؤولان در حل مشکلات مردم به ویژه مسأله بیکاری، مشکلات معیشتی و مشکلات جوانان از نظر ازدواج و فرهنگی موفق باشند.

آیت الله مرتضی مقتدایی

امیدوارم ملت مؤمن و انقلابی ایران پای صندوق های رأی حضور پیدا کنند و شخصی که اصلح است و به نفع مردم و نظام کار می کند را انتخاب کنند. 

آیت‌الله حبیب‌الله مهمان‌نواز

مسأله حضور مردم در پای صندوق‌های رأی مسأله بسیار مهمی است که هم قاطعیت کاندیداها نسبت به مسؤولیتی که پذیرفته‌اند و هم قاطعیت مردم را تفهیم می‌کند.

27219

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 667128

برچسب‌ها