ایسنا نوشت: سفیر جمهوری اسلامی ایران در عراق با معاون رئیس‌جمهور این کشور دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش روسیا الیوم، ایرج مسجدی، سفیر جمهوری اسلامی ایران در عراق با ایاد علاوی، معاون رئیس‌جمهور این کشور در دفتر رسمی وی دیدار کرد. در این دیدار ایاد علاوی گفت: منطقه توانایی تحمل جنگ دیگری را ندارد و ما باید با یکدیگر همکاری کنیم و ثبات را به منطقه بازگردانیم.

 

وی تاکید کرد: اگرچه در میان ما اختلافات زیادی بود اما ما با ایران روابط تاریخی و جغرافیایی داریم و ایران همسایه مهم ما خواهد ماند.

وی افزود: ما از دخالت ایران در عراق انتقاد می‌کنیم و خواهان حل تمام مشکلات منطقه هستیم، از سویی دیگر هرگونه تجاوزی علیه ایران را رد می‌کنیم.

معاون رئیس‌جمهور عراق در پایان گفت: ما خواستار برگزاری کنفرانسی امنیتی و منطقه‌ای با حضور ایران هستیم و این کنفرانس بسیار مهم است؛ زیرا روابط کشورهای منطقه خوب خواهد شد و در امور داخلی همدیگر دخالت نخواهند کرد و با همدیگر همکاری خواهند کرد.

از سویی دیگر سفیر کشورمان در عراق ضمن تقدیر و تشکر از ایاد علاوی گفت: ما ایرانیان همیشه مواضع ملی شما را ارزشمند برشمردیم و افزود: علاوی از دیدگاه ایرانیان یک شخصیت ملی و محبوب عراقی است.

مسجدی در پایان گفت: ایران از زمان‌های دور و تا به امروز حامی عراق بوده است و برای تحقق امنیت و ثبات در عراق و منطقه تلاش می‌کند.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 667145

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 8 =