«خبرجنوب» نوشت: با اعلام نتایج انتخابات و پیروزی قاطع دکتر روحانی، بازار تب کرده طلا هم بهبود پیدا کرد و قیمت سکه رو به کاهش گذاشت.

رئيس اتحاديه سازندگان و فروشندگان طلا، جواهر و نقره شيراز در اين خصوص گفت: اغلب اوقات در زمان بحث هاي سياسي و اتفاقات یا هيجانات اجتماعي، مردم پول نقد خود را تبديل به كالاهاي مورد مقبوليت جهاني همچون سكه و دلار ميكنند كه در سه روز پاياني هفته گذشته كه منتهي به انتخابات بود نيز اين اتفاق در بازار طلاي شيراز افتاد.
محمد حسين مستغني گفت: هجوم مردم در هفته گذشته براي خريد سكه باعث افزايش قيمت هر سكه بهار آزادي بين 15000 تا 20 هزار تومان شد و قيمت سكه حباب 15000 تا 20000 توماني پيدا كرد.
وي با بيان اين كه اين اقدام به دليل احتمال راي آوردن رقيب آقاي روحاني بود افزود: گرچه در مدت اخير بازار جهاني طلا نيز افزايش داشت اما آن قدر كه انتخابات در افزايش قيمت بازار طلاي ايران و شيراز دخيل بود افزايش قيمت جهاني موثر نبود.
مستغني بيان داشت: اين تلاطم انتخاباتي در بازار طلا در حالي رخ داد كه تب ايجاد شده در آخر هفته گذشته از ديروز و با اعلام نتايج انتخابات كه آقاي روحاني را پيروز آن معرفي كرد فروكش نمود و قيمت ها رو به كاهش گذاشت. وي با بيان اينكه ثبات بازار بهترين دستاورد اقتصادي دولت يازدهم بود افزود: يكي از خصوصيات خوب دولت يازدهم ثبات بازار در قيمت و عرضه كالا بود كه دلگرمي و اميد را بين خريداران و عرضه كنندگان كالا و خدمات ايجاد كرده بود.
به گفته وي رئيس اتحاديه سازندگان و فروشندگان طلا، جواهر و نقره شيراز قيمت هر سكه بهار آزادي كه هفته گذشته با افزايش 15000 تا 20000 توماني به يك ميليون و 235 هزار تومان رسيده بود، صبح ديروز با كاهش 5 هزار توماني ناشي از تعيين نتايج انتخابات و پيروزي آقاي روحاني به يك ميليون و 230 هزار تومان رسيد اين در حالي است كه پيش بيني مي شد در صورت آن كه نتيجه پيروز انتخابات فرد ديگري بود قيمت ها رو به افزايش مي گذاشت و بازار از ثبات خارج مي شد.
مستغني با بيان اين كه هيجان انتخاباتي باعث افزايش 50 درصدي متقاضيان خريد سكه شده بود افزود: اين در حالي است كه طلا فروشان به دليل آرام نگه داشتن بازار تا جايي كه ميتوانستند از فروش سكه خودداري كردند و با اين كار خوشبختانه جلوي ضرر مردم گرفته شد چرا كه در صورت فروش سكه به مردم، با توجه به كاهش نسبي قيمت ها از ديروز نتيجه اي به جز ضرر مالي مردم در پي نداشت.
به گفته وي، صبح ديروز قيمت هر گرم طلا 116 هزار تومان، سكه بهار آزادي با كاهش 5 هزار توماني يك ميليون و 230 هزار تومان، نيم سكه 670 هزار تومان و ربع سكه به 385 هزار تومان رسيد.

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 667728

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 9 =