۰ نفر
۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۱

اکران فیلم «بیگانه: پیمان» آغاز شد و با فروش ۳۶ میلیون دلاری در سه روز پایانی هفته عنوان پرفروش‌ترین اثر سینمای آمریکا را از آن خود کرد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، فیلم تازه ریدلی اسکات در حالی صدر جدول پرفروش‌های سینمای آمریکا را در اختیار گرفت که قسمت دوم «نگهبانان کهکشان» با فاصله نزدیکی با فروش ۳۵ میلیون و ۱۰۰ هزار دلاری دومین اثر پرفروش سینمای آمریکا بود.

«نگهبانان کهکشان» در سومین هفته اکران همچنان با اقبال تماشاگران روبه‌رو است. فروش جهانی محصول همکاری مشترک مارول و دیزنی در این مدت از مرز ۷۳۲ میلیون دلار عبور کرده است.

در این میان طرفداران سینمای وحشت به تماشای فیلم تازه ریدلی اسکات از سری فیلم‌های «بیگانه» نشستند. فیلم تازه اسکات با بودجه ۹۷ میلیون دلاری ساخته شده است و پیش‌درآمدی بر رویدادهای فیلم اصلی است که اواخر دهه هفتاد میلادی به سینما عرضه شد.

«بیگانه: پیمان» خارج از مرزهای آمریکا هم فروش خوبی داشت و در دومین هفته اکران بین‌المللی به فروشی برابر با ۳۰ میلیون و ۳۰۰ هزار دلار دست پیدا کرد. فروش خارج از آمریکای شمالی این اثر سینمایی در دو هفته به ۸۱ میلیون و ۸۰۰ هزار دلار رسیده است.  در بازارهای بین‌المللی نیز فروش «نگهبانان کهکشان» فاصله اندکی با «بیگانه:‌ پیمان» داشت و هفته گذشته خارج از آمریکا به فروشی برابر با ۲۸ میلیون دلار دست پیدا کرد.

با آنکه بیشتر نقدهای منتشر شده درباره «بیگانه: پیمان»‌ مثبت بودند، فیلم تازه اسکات از نظر تماشاگران اثری معمولی و متوسط بود.  مایکل فاسبندر، کاترین واترستون و بیلی کروداپ گروه بازیگران فیلم تازه ریدلی اسکات را تشکیل می‌دهند. این بار در فیلم «بیگانه»‌ گروه حاضر در سفینه فضایی «پیمان» به مکانی می‌رسند که همانند بهشت است اما با نیروهای شیطانی و خطرناک بیگانه روبه‌رو می‌شوند.

بیش از ۶۲ درصد تماشاگران فیلم «بیگانه: پیمان» را مردان تشکیل می‌دادند و بیش از ۶۰ درصد آن‌ها بین ۱۸ تا ۳۴ سال داشتند.

هفته گذشته دو فیلم کم هزینه‌تر نسبت به «بیگانه» و «نگهبانان کهکشان» در سینماهای آمریکا اکران شد که هدفشان جلب تماشاگران جوان‌تر بود. نخستین فیلم اثری عاشقانه از کمپانی برادران وارنر با عنوان «همه‌چیز، همه‌چیز» و دیگری «دفترچه‌ خاطرات یک بی‌عرضه: سفر دراز» از کمپانی فاکس بود.

«همه‌چیز، همه‌چیز» سومین اثر پرفروش هفته گذشته سینمای آمریکا بود. این فیلم در سه روز نخست اکران در نزدیک به سه هزار سالن سینما ۱۲ میلیون دلار بلیت فروخت. این فیلم با اقتباس از رمانی پرفروش ساخته شده است و داستان آن درباره دختری ۱۸ ساله است که به دلیل بیماری نمی‌تواند خانه را ترک کند. این فیلم با بودجه ۱۰ میلیون دلاری ساخته شده است . بیش از ۸۰ درصد تماشاگران این اثر سینمایی عاشقانه با بازی آماندلا استنبرگ و نیک رابینسون زن بودند.

«دفترچه خاطرات یک بی‌عرضه: سفر دراز» نیز همانگونه که از نامش پیدا است با اقتباس مجموعه داستان‌های پرفروش کودک و نوجوان به همین نام ساخته شده است. این فیلم که به صورت گسترده در بیش از سه هزار سالن سینما اکران شد، دنباله فیلم «دفترچه خاطرات یک بی‌عرضه: چله تابستان»‌ است و در سه روز نخست تنها ۷ میلیون دلار بلیت فروخت. بیشتر مخاطبان این اثر سینمایی کودکان بودند.

کمدی «ربوده شده» با بازی ایمی شومر و گلدی هاون فارغ از حضور فیلم‌های تازه اکران شده، همچنان در جلب مخاطب موفق بود و چهارمین اثر پرفروش سینمای آمریکا در هفته گذشته لقب گرفت. این فیلم با افت فروش چشمگیر ۶۱ درصدی نسبت به هفته نخست اکران به فروشی برابر با هفت میلیون و ۶۰۰ هزار دلار دست یافت. فروش ۱۰ روز نخست اکران این اثر کمدی در آمریکا بیش از ۳۲ میلیون دلار بوده است.

در این میان قطعا نخستین و بزرگترین بازنده گیشه تابستانی سینمای آمریکا تا اینجای کار فیلم «شاه آرتور: افسانه شمشیر» بوده است. این فیلم علیرغم بودجه زیاد و حضور چهره‌های مشهور چون دیوید بکام و جود لا در گیشه شکست خورد. فیلم ۱۷۵ میلیون دلاری گای ریچی هفته گذشته ۵۵ درصد افت فروش داشت و علیرغم اکران در نزدیک به چهار هزار سالن سینما تنها شش میلیون و ۸۰۰ هزار دلار فروش داشت و در رده ششم جدول پرفروش‌ها ایستاد. فروش ۱۰ روز نخست این اثر حماسی در آمریکای شمالی تنها ۲۷ میلیون و ۲۰۰ هزار دلار است.

«شاه آتور: افسانه شمشیر» در دیگر کشورها نیز فروش خوبی نداشت و در ۶۴ کشور مختلف بیش از ۲۷ میلیون و ۷۰۰ هزار دلار فروش داشت. مجموع فروش جهانی این اثر سینمایی از آغاز تا کنون کمی بیش از ۹۰ میلیون دلار است.

ردیف

نام فیلم

فروش آخر هفته / میلیون دلار

فروش کل(در آمریکای شمالی) / میلیون دلار

 

بودجه

(میلیون دلار)

1

بیگانه: پیمان

۳۶

۳۶

۹۷

2

نگهبانان کهکشان

۳۵.۱

۳۰۱.۸

۲۰۰

3

همه‌چیز، همه‌چیز

۱۲

۱۲

۱۰

4

ربوده شده

۷.۶

۳۲.۸

۴۲

5

دفترچه خاطرات یک بی‌عرضه

۷.۲

۷.۲

۲۲

6

شاه آرتور: افسانه شمشیر

۶.۹

۲۷.۲

۱۷۵

7

سرنوشت خشمگین

۳.۲

۲۱۹.۹

۲۵۰

8

بچه رییس

۲.۸

۱۶۶.۲

۱۲۵

9

دیو و دلبر

۲.۴

۴۹۷.۸

۱۶۰

10

چگونه عاشقی لاتین‌تبار باشیم

۲.۲

۲۹.۵

۱۰


منبع: هالیوودریپورتر/ ۲۱ می؛ ترجمه: فرزاد مظفری

58241

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 668388

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۱:۱۴ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۱
    24 1
    اگه سینمای ایران انحصاری نبود و فیلمهای ایرانی مجبور به رقابت بودن هیچ وقت ...مثل سلام بمبعی یا گشت۲ اینقدر نمیفروختند.
    • بی نام GB ۱۴:۵۸ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۱
      7 2
      انشالله فیلم های ایرانی در همه دنیا پر فروش باشن،