جلسه شورای سیاست گذاری نخستین جشنواره فیلم تبریز با بررسی ساز و کارهای برگزاری این جشنواره برپا شد.

به گزارش خبرآنلاین، این جلسه با حضور محمد محمدپور مدیرکل فرهنگ و ارشاد آذربایجان شرقی، علی اکبر افتخار رئیس هیئت مدیره انجمن سینماگران آذربایجان شرقی، علی محرمی معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد، حسن وحدانی رئیس انجمن سینمای جوان تبریز، اصغر یوسفی نژاد و یدالله نوعصری پیشکسوتان سینمای استان و امیر مرتضوی دبیر نخستین جشنواره فیلم تبریز برگزار شد.

بین مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی نیز با اشاره به نامگذاری این جشنواره، اظهار داشت: جشنواره فیلم تبریز با توجه به جایگاه ، هویت و سابقه تاریخی این شهر به مانند جشنواره های مختلف و معتبر دنیا مثل جشنواره کن، برگرفته از نام تبریز است .

محمد محمدپور ادامه داد: برپایی جشنواره فیلم تبریز نخستین تجربه برای ما به شمار می رود که در آن تکیه ما بر توانمندی و سابقه اعضای شورای سیاست گذاری جشنواره است تا شاهد غنای هر چه بیشتر در برپایی آن باشیم.

وی تصریح کرد: با موفقیت چشمگیر فیلم «ائو» و «حیوان» ، اعتماد به نفس به جامعه فیلم استان بازگشته است که من هر دو موفقیت را خدمت جامعه فیلم استان تبریک می گویم و امیدوارم جشنواره فیلم تبریز فرصتی باشد تا خود را محک زده و آنالیز کنیم.

محمدپور با تاکید بر اینکه امیدوارم روزی جشنواره فیلم تبریز برند اعتباری برای این شهر باشد، گفت: برپایی هر چه بهنر این جشنواره سبب می شود تا همه برای مشارکت در برگزاری آن احساس مسئولیت کنند و جرقه ای برای حضور بخش های مختلف در برپایی آن باشد.

 مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی با بیان اینکه باید خوداتکایی را در این جشنواره تقویت کنیم، خاطرنشان کرد: یکی از عمده اهداف ما در برپایی جشنواره فیلم تبریز ، تربیت شخصیت های مطرح استانی در سایه این جشنواره است.

وی احیای جایگاه تاریخی تبریز، خلاقیت و نوآوری را از دیگر اهداف این جشنواره دانسته و افزود: در این مسیر می توان با کشف استعدادهای درخشان زمینه ای برای ورود این افراد به کار حرفه ای فراهم سازیم.

در این بین رئیس هیئت مدیره انجمن سینماگران آذربایجان شرقی ، برگزاری این جشنواره را اتفاقی خوب برای سینمای تبریز عنوان کرده و گفت: در موضوع سینما تا زمانی که صحبت های تئوری منجر به تولید فیلم نشود، شاهد اتفاق ویژه ای نخواهیم بود.

علی اکبر افتخار ادامه داد: نخستین جشنواره فیلم تبریز می تواند موجب تشویق و ترغیب فیلمسازان برای تولید فیلم و دیده شدن این فیلم ها باشد.

به گفته وی، نمایش فیلم ها، بحث، بررسی و نقد و... موجب ارتقای کیفی مباحث فیلم ها می شود که نمود و اثرگذاری آن را می توان در سطح استان، کشور و حتی دنیا مشاهده کرد.

این فعال سینمایی با اشاره موفقیت های اخیر سینماگران استان در عرصه های بین المللی ، تصریح کرد: موفقیت فیلم ائو در جشنواره جهانی فیلم فجر و موفقیت فیلم حیوان در جشنواره کن همه و همه نشانگر این است که سینمای استان در حال طی کردن پله های رشد و موفقیت است.

افتخار با تاکید بر اینکه جشنواره فیلم تبریز محفلی متفاوت از دیگر رویدادهای سینمایی در استان است، گفت: پیش از این چندین دوره جشنواره سیب برگزار شده ولی تمام آنها در قالب همایش فیلم محسوب می شد و جشنواره فیلم تبریز تجربه ای متفاوت تر از گذشته است.

در بخش دیگری از این جلسه دبیر جشنواره فیلم تبریز نیز اظهار داشت: حال که استارت برگزاری یک جشنواره فیلم در استان زده شده، این جشنواره باید در سطحی بالا و بهترین شکل ممکن برگزار شود.

امیر موتضوی برپایی نخستین جشنواره فیلم تبریز را اتفاقی مهم برای سینمای تبریز عنوان کرده و افزود: هر چند در ابتدا این جشنواره در سطح استان برپا می شود ولی چشم انداز ما برای برپایی آن در سطوح منطقه ای و ملی در سال های آتی است.

مرتضوی با اشاره به اینکه طی روزهای آینده فراخوان این جشنواره نیز منتشر می شود، گفت: جشنواره فیلم تبریز طی روزهای 10 تا13 مرداد سال جاری برگزار می شود.

دبیر جشنواره فیلم تبریز همچنین به برنام های جنبی این جشنواره نیز اشاره داشته و گفت: میزبانی از اساتید و سینماگران برجسته در تبریز، برپایی جلسات نقد و بررسی فیلم ها، کارگاه های متعدد آموزشی و... از جمله این برنامه ها به شمار می رود.

گفتنی است، فراخوان اصلی جشنواره و فراخوان تندیس جشنواره فیلم تبریز طی روزهای آینده منتشر می شود.

 

46

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 671036

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 11 =