برخی گزارش‌ها نشان می‌دهد پس ازافزایش یارانه نیازمندان از سوی دولت، مستمری معمول خانوارهای تحت پوشش کمیته امداد قطع شده بود.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، امسال دولت میزان یارانه مستمری بگیران تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی را به صورت چشمگیری افزایش داد ولی برخی گزارشها نشان می دهد کمیته امداد، حقوق و مستمری معمول این افراد را قطع کرده بود.
خبرنگار ما از محمدباقر نوبخت، رئیس سازمان برنامه و بودجه و سخنگوی دولت درباره قطع مستمری همیشگی خانواده های تحت پوشش کمیته امداد پس از افزایش اخیر یارانه این خانوارها پرسید. این مقام مسئول در پاسخ گفت: ماه اول این اتفاق افتاد که باعث نگرانی شد. سریعا با مسئولان محترم کمیته امداد صحبت شد و آنها پذیرفتند مبالغی را که به صورت ماهانه پرداخت می کردند، ادامه دهند. قرار نیست ما چیزی را قطع کنیم. باید چیزی را اضافه می کردیم و به اینها می دادیم. اعتبارات کمیته امداد از دو طریق یکی از طریق خزانه و دیگری از محل یارانه ها تأمین می شود. این مبلغ قرار شد به مستمری قبلی اضافه شود، اگر اضافه نشود که برای خانوارها اثری ندارد. همچنین سازمان هدفمندی قطع یارانه خانوارهای نیازمند را تکذیب کرد.
او در ادامه توضیحاتش گفت: افزایش یارانه این خانوارها در چهارچوب قانون بودجه سال ۹۵ است. تبصره ۱۴ قانون بودجه، چگونگی تامین منابع را مشخص کرده. بر اساس محاسبه دیوان محاسبات ۳۶ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان مجموعه منابع هدفمندی یارانه هاست. همچنین سالانه حدود ۱۱ تا ۱۲ هزار میلیارد تومان از محل خزانه برای یارانه ها پرداخت می شود که بین ۴۶ تا ۴۷ هزار میلیارد تومان می شود. ولی کل پرداخت یارانه نقدی بین ۴۱ تا ۴۲ هزار میلیارد تومان است و از مابه التفاوت این مبالغ می شود برای افزایش یارانه خانوارهای نیازمند استفاده کرد. حذف خانواده های برخوردار هم باعث می شود که دست دولت برای افزایش یارانه نیازمندان باز باشد.
46231

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 671721

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • فریده وهاب نیا A1 ۱۱:۰۸ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۴
    0 0
    بسمه تعالی من فارغ تحصیل رشته مهندسی کامپیوترهستم دوسال پیش یک نامه به وزیرکاروتعاون نوشتم بابت اینکه برای استخدامی ام چاره ای بیندیشیدولی هیچ پاسخی به من ندادندمن نامه راسه باربرای ایشان فاکس کردم دریغ ازیک بارجواب.آخه چجوری یک نفرچندسال پیش بامدرک دیپلم تویه بانک توسعه تعاون به عنوان کارمنداستخدام شدبدون هیچ گونه آزمونی.ولی من بامدرک لیسانس حق استخدام دراین بانک راندارم ؟؟الان هم که دیگه سنم رفت بالادیگه حق شرکت درآزمون های استخدامی راندارم.به خدامن باداشتن چهارفرزندرفتم دانشگاه پیام نورتالیسانس بگیرم بلکه بتونم کمک خرج زندگیم بشم .