دستور وزیر ارشاد به رییس سازمان سینمایی برای بسته شدن پرونده فیلم‌های توقیفی

در پی نامه اصغر نعیمی، کارگردان سینما و تلویزیون، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در نامه‌ای به رییس سازمان سینمایی، دستوراتی را برای بسته شدن پرونده فیلم‌های توقیفی داد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، متن نامه سیدرضا صالحی‌امیری، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به محمدمهدی حیدریان، رییس سازمان سینمایی درباره روشن شدن پرونده فیلم‌های توقیفی به شرح زیر است:

«جناب آقای حیدریان

با سلام

گاهی حضوری اطلاع داده می‌شود یا در نشریات، روزنامه ها و فضای مجازی می‌خوانم که نسبت به بلاتکلیف ماندن برخی فیلم‌‌های توقیفی از دولت قبل تاکنون انتقادها و گلایه‌هایی وجود دارد.

شما به خوبی واقف هستید که توقیف هر فیلم یا هر اثر هنری و فرهنگی هم حبس و اتلاف منابع و سرمایه‌های مادی و هم بی‌‌ثمر شدن رنج و کوشش شماری از انسان‌های هنرمند و فرهیخته است و مهم‌تر، محتمل است که توام با تضییع حق الناس و حقوق فرهنگی تهیه کنندگان و سرمایه گذاران باشد.

سلب چنین حقی باید با رعایت تام و تمام حقوق شهروندی و قانونی و مستندات موجه و غیر سلیقه‌ای افراد و نیز امکان دفاع فرد از حق فرهنگی خود صورت گیرد.

با توجه به اهتمام شایسته جنابعالی در تشکیل کمیته بازبینی فیلم‌های توقیفی دستور فرمایید با رعایت حق‌الناس و قوانین و ضوابط مربوط، هر چه سریعتر و به فوریت و جدیت به این موضوع رسیدگی و گزارش آن برای بنده ارسال شود و ظرف مدت دو ماه پرونده فیلم‌های توقیفی بسته شود.»

 

57244

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 671954

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۴:۴۱ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۱
    8 0
    دمت گرم. همرو اکران کنید.
  • بی نام A1 ۰۷:۵۳ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۱
    2 4
    همه را توقیف دایمی کنید و سازندگانشان را ممنوع الکار تا بفهمد بعد از اتمام ممنوع الکاریشون حق تولید کالای مسموم فرهنگی ندارند.
  • آرین EU ۰۹:۲۷ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۱
    1 0
    امیدوارم جناب صالحی در چهار سال آینده به همین صورت پیگیر امور باشند