معاون روحانی: رئیس‌جمهور در چینش کابینه به ذائقه مجلس توجه دارد

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور گفت: تاکنون نماینده یا فراکسیونی به ما مراجعه نکرده که برای ماندن یا نماندن کسی در دولت آینده خط قرمز تعیین کنند.

حسینعلی امیری در گفتگو با خبرآنلاین درباره رایزنی های فراکسیون های سیاسی مجلس با دولت برای کابینه آینده گفت: براساس قانون اساسی تصمیم گیری برای یکسری مسائل و امور در اختیار دولت، یکسری مسائل و امور در اختیار مجلس شورای اسلامی و یکسری امور نیز بین دو قوه مشترک است.

وی با بیان اینکه دولت با مجلس برای تصمیم گیری درباره کارهای مشترک مذاکره، رایزنی و مشورت انجام می دهد، افزود: یکی از این مسائل و کارها چینش هیأت وزیران است چون براساس قانون اساسی رئیس جمهور وزرای پیشنهادی خود را انتخاب و برای کسب رأی اعتماد به مجلس شورای اسلامی معرفی می کند.

معاون پارلمانی رئیس جمهور تأکید کرد: حتما برای چینش هیأت وزیران تلاش می شود که افراد کارآمد، مبتکر، خلاق و توانمند انتخاب شوند تا وقتی در مسئولیت اجرایی قرار می گیرند بتوانند از عهده وظایف بسیار سنگین خود برآیند.

وی افزود: دولت با نمایندگان، فراکسیون ها، رئیس و هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی درباره رأی اعتماد به وزرای پیشنهادی حتما مشاوره، رایزنی و صحبت می کند.

امیری یادآور شد: قطعا آقای رئیس جمهور در انتخاب هیأت وزیران و اعضای دولت ذائقه مجلس را درنظر می گیرد اما چون فعلا رسما وارد این مرحله از کار نشدیم، بنابراین تا الان در این رابطه کار خاص و ویژه ای را انجام ندادیم اما قطعا در موعد مقرر خود و وقتی وارد این مرحله از کار شویم، این مشورت ها و رایزنی ها با مجلس شورای اسلامی صورت خواهد گرفت. 

این عضو دولت تدبیر و امید در پاسخ به این سئوال که آیا تاکنون فراکسیونی انتخاب یا عدم انتخاب کسی را در هیأت وزیران دولت آینده خط قرمز خود اعلام کرده است؟ اظهار کرد: خیر، تاکنون نماینده یا فراکسیونی به ما مراجعه نکرده که برای ماندن یا نماندن کسی در دولت آینده خط قرمز تعیین کنند.

امیری یادآور شد: آقای لاریجانی در جلسه مشترک دولت و مجلس اعلام کرد «کارآمدی، ابتکار و خلاقیت در کابینه مهم است» بنابراین همین مسئله در چینش هیأت وزیران ملاک توجه خواهد بود و جناح سیاسی یا شرایط سنی خیلی مهم نیست.

29214

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 674422

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۴:۴۹ - ۱۳۹۶/۰۳/۲۲
    1 1
    این یعنی سهم هر کس رو از قدرت بهش میده.به به.چه دولتیامیدوارم از خدا اینقد عمر بگیرم که ظهور امام زمان رو ببینم و فلاکت و بدبختی قدرت طلبان و حامیان اون ها رو با چشمای خودم ببینم