۰ نفر
۱۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۹:۵۹

اقدام آتش به اختیار در کلام و منطق رهبری، یعنی فعالیت‌های فرهنگی خودجوش، غیردستوری اما در چارچوب قانون و اخلاق. از این واژه چماق نسازیم.

1- کاربرد واژه آتش به اختیار در سخنان رهبر معظم انقلاب، بازتاب گسترده‌ای در فضای اجتماعی داشته است. کافی است به هشتگ آتش‌به‌اختیار و واژگان مشابه در توئیتر مراجعه کنید تا موج این بازتاب دیده شود.

2- بخش وسیعی از برداشت‌ها، که جریان‌های تندرو و احیانا ضدانقلاب به آن دامن می‌زنند، تفسیر آنارشیستی و هرج‌و‌مرج‌طلبانه از این واژه است؛ اینکه رهبری مجوز تحرکاتی از قبیل [...] داده‌اند.

3- برداشت بنده آن بود که این تفسیر، جفای به ایشان و نظام است؛ چراکه رهبر معظم مکرر به رعایت چارچوب‌های قانونی، شرعی و اخلاقی تاکید داشته‌اند و با همین نگرش، حمله به سفارت انگلیس را غلط دانستند و بر هم زدن تجمعات را نادرست شمردند و... .

4- طبعاً محدودیت ۱۴۰ کارکتر توئیت، اجازه تفصیل نمی‌دهد اما عنصر اصلی مفهومی آن، تاکید بر عنصر قانونمداری در نگاه ایشان بود؛ تا مانع بدفهمی و سوءاستفاده شود.

5- اما در باب این که قرارگاه‌های فرهنگی کدامند؟ وزن و امکانات‌شان چقدر است؟ و ارزشیابی عملکردشان چیست؟! سخن بسیار است و فرصت مبسوط‌تری را می‌طلبد.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 674784

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 5 =