ظرفیت حمل محصولات کشاورزی از فرودگاه پیام برای صادرکنندگان فراهم است

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری البرز گفت: ظرفیت حمل محصولات کشاورزی از فرودگاه پیام برای صادرکنندگان فراهم است و آمادگی حمل هوایی صادرات میوه و تره بار را دارد

به گزارش خبر آنلاین و به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری البرز، عباد الله کامکار با بیان این مطلب در دومین جلسه کارگروه اقتصادی استان در ارتباط صادرات محصولات کشاورزی که با حضور مدیران مرتبط و مدیران بخش خصوصی صادرکنندگان میوه و تره بار درمحل استانداری برگزار شد ضمن بر شمردن اهمیت صادرات و رفع مشکل صادرکنندگان به خصوص میوه و تره بار از طریق دستگاه های ذی ربط اظهار داشت: با توجه به شعار سال و اهمیت و حمایت از تولید داخلی تنها راهگشای حمایت از تولیدات را صادارات محصولات تولیدی عنوان کرد.
وی افزود: تمامی دستگاهها می بایست تلاش نمایند موانع و مشکلات صادرات استان را در اسرع وقت برای صادرکنندگان و همکاری لازم را به عمل آورند.
کامکار تصریح کرد : پس ار بحث و بررسی و جمع بندی حاصله مقرر شد جهت سهولت کمک به صادرگنندگان استان جهاد کشاورزی همکاری لازم را جهت رفع مشکل قرنطینه انجام دهد.
معاون استاندار گفت: فرودگاه پیام هم اکنون دو هواپیما آمادگی حمل کالاهای محصولات کشاورزی را دارد و مشکلاتش در حال حاضر تا حدودی حل شده است.
کامکار گفت: همچنین رئیس بانک توسعه صادرات استان امادگی خود را جهت همکاری و مساعدت جهت تسهیلات به صادر کنندگان را اعلام کرد.
وی اضافه کرد: علاوه بر این مشکل هواپیماهایی که در برگشت خالی برمی گردند مقرر شد از طریق صنایع بررسی و مواد اولیه برای صنایع بارگیری شود که مبلغ سرشکن شود.
معاون امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار تصریح کرد: مقرر شد ظرف یک هفته گزارش اقدامات دستگاه های ذی ربط در خصوص صادرات ارائه شود.
در این نشست بخش خصوصی مشکلات و موانع صادرات میوه و تره بار را مطرح نموده که مهمترین عامل را نبود زیر ساخت لازم در بخش صادرات ، طولانی بودن زمان قرنطینه برای میوه و تره بار، عدم بسته بندی مناسب کالا، عدم هواپیما و تقاضای تسهیلات بیشتر از سوی بانک ها عنوان کردند.

 

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 676198

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 11 =