مهر نوشت: معاون رئیس جمهور، گفت: یقینا بسیاری از رویکردهای دولت یازدهم هم‌گرایی جدی با دولت اصلاحات داشته و فکر می کنم رویکرد دولت دوازدهم در این زمینه قوی‌تر باشد.

معصومه ابتکار معاون رئیس جمهور با بیان اینکه مردم و نسل جوان مطالباتی از دولت دارند که این مطالبات حتما به بهبود وضعیت کشور منتهی خواهد شد، اظهار داشت: در ایام انتخابات آقای رئیس جمهور این مطالبات را شنیدند و پاسخ گفتند و مردم هم متقابلا به ایشان رای دادند. بنابراین اینکه رئیس جمهور گفتند به قول هایی که دادند پایبند هستند، انشاءالله قطعی است و آقای رئیس جمهور در این زمینه گام های موثری بر خواهند داشت.

وی در پاسخ به این سوال که آیا رویکرد دولت دوازدهم در قالب اصلاح طلبی تعریف می شود، گفت: البته تعاریف گسترده است اما یقینا بسیاری از رویکردهای دولت یازدهم هم هم‌گرایی جدی با دولت اصلاحات داشته است که فکر می کنم رویکرد دولت دوازدهم در این زمینه قوی تر باشد.

ابتکار با بیان اینکه اعتدال و اصطلاحات هر دو هم گرایی و ائتلاف عمیق دارند، ادامه داد: در دولت دوازدهم هم این ائتلاف ادامه دارد؛  چراکه جریانات سیاسی حامی رئیس جمهور مطالباتی داشتند که البته این مطالبات در چارچوب قانون بود و رئیس جمهور نیز در چارچوب همان قانون تلاش خواهد کرد. تلاش برای اصلاحات بیشتر و پیشبرد بیشتر برای شرایط عمومی کشور تا خصوصا در عرصه سیاسی و اجتماعی این مطالبات را اجرایی سازد.

۵۰ درصد کابینه نیازمند بازسازی و تغییر است

همچنین ایلنا نوشت:

معاون وزارت علوم در دولت اصلاحات تاکید کرد: دولت روحانی برای تکمیل پروژه‌های خود و دستیابی به اهداف باید به سمت نیروهای کارآمد اصلاح‌طلب برود و از آنها برای فعال شدن تقاضا کند.

غلامرضا ظریفیان با اشاره به گمانه‌زنی‌ها برای ترکیب دولت دوازدهم گفت: ما در آستانه پایان دولت یازدهم و آغاز شکل‌گیری دولت جدید هستیم. باید اقدامات جدیدی صورت بگیرد و تدریجاً ترکیب دولت آتی مشخص شود.

ظریفیان با بیان اینکه تغییر در چینش دولت دوازدهم به معنای ناکارآمد بودن دولت یازدهم نیست، یادآور شد: باید از کابینه فعلی هم تقدیر شود چون آنها کار سنگینی برعهده داشتند و دست به آواربرداری زدند. اما برای چابک‌تر شدن دولت دوازدهم باید تغییراتی صورت بگیرد و ۵۰ درصد از این دولت نیازمند بازسازی و تغییراتی است تا بتواند از سرعت و توانمندی بیشتری برخوردار باشد.

او در پاسخ به این سوال که یکی از افراد نزدیک به آقای روحانی گفته است که اصلاح‌طلبان برای ترکیب دولت آتی در حال سهم‌خواهی هستند آیا این مساله واقعیت دارد؟ عنوان کرد: چه در انتخابات سال ۹۲ و چه در انتخابات سال ۹۴ مجلس و حتی در انتخابات شوراها و ریاست جمهوری کنونی موتور محرک دولت آقای روحانی اصلاح‌طلبان شناسنامه‌دار و مشخص بوده‌اند.

ظریفیان تاکید کرد: کار امروز دولت سخت و پر زحمت است ولی برای تکمیل اهدافش نیازمند اصلاح‌طلبان است.

27219

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 676424

برچسب‌ها