۰ نفر
۲۵ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۷:۳۰

«خبرجنوب» نوشت: زنی برای انتقام گیری از همسر شوهر سابقش با تهدید و ارسال پیام های غیر اخلاقی به نقشه شوم خود دست یافت.

رسیدگی به این پرونده هنگامی آغاز شد که زن جواني به دادسراي شيراز رفت و از فردي که از او قصد انتقام جويي داشت، شکایت کرد.

ماموران در تحقیق از زن جوان متوجه شدند که فردي پس از دسترسي به عكس هاي شخصي وي به قصد انتقامجویی و اخاذی اقدام به انتشار اين عكس ها در فضاي مجازي و ارسال از طریق واتساپ برای خودش كرده است. با تشکیل پروندهای در این ارتباط در دادسرای شيراز، ماموران پليس فتا تحقیقاتی را در این باره آغاز کردند.

با احضار شاکی برای تحقیقات به مرکز پلیس وی مدعي شد كه در اين رابطه به فردي مظنون نيست.

با شنیدن اين ادعاي وي جستجوهای ویژه برای يافتن متهم ادامه پیدا کرد تا عاقبت ماموران پليس فتا ، سرنخ هايي به دست آورده و با رديابي هاي پليسي توانستند به ايميل ها و پیام های ارسال شده در واتساپ فرد خاطي دسترسي پيدا كنند، از اين رو تحقيقات خود را در اين رابطه متمركز كردند.

در ادامه بار ديگر از شاکی تحقيق شد. وي گفت: نمیدانم چه کسی اين كار را انجام داده است. من يكي از عكس هايم که کاملا با فتوشاپ تغییر کرده و برایم ایمیل شده بود را دیدم. مدتی قبل پي بردم كه نه تنها آن عكس بلكه عكس هاي ديگري از من در فيس بوك، وایبر و واتساپ منتشر شده و در زير عكسها الفاظ ركيكي نوشته شده است. زماني كه عکس های خصوصیام را ديدم شوكه شدم تا اینکه ایمیلی به دستم رسید که محتوای آن این بود که اگر می خواهی عکس هایت در صفحه های دیگر منتشر نشود باید به خواسته های من توجه کنی!

با انجام تحقيقات از شاکی ماموران سرنخي به دست نياوردند از اين رو بازپرس پرونده دستور رسیدگی به پرونده را داد و گشتهای اینترنتی پلیس در فضای مجازی به ردیابی های تخصصی دست زدند و توانستند سرنخی از فردي به دست آورند که در پشت این نقشهها قرار داشت.

تیم های اطلاعاتی با دستور بازپرس خروجی های رایانهای را تحت نظر قرار دادند و توانستند محل دقیق این زن 40 ساله را در شیراز ردیابی کنند. وقتی پاتوق اینترنتی متهم فضای مجازی در تیررس پلیس دنیای رایانهای قرار گرفت مشخص شد این فرد در منزلش نقشه شوم خود را به مرحله اجرا گذاشته است.

تحقيقات بعدي سرنخ هاي ديگري را در اختيار ماموران قرار داد و مشخص شد كه این زن مدت ها قبل از همسرش جدا شده و پس از ازدواج وی با شاکی برای انتقام گیری دست به این کار زده است.

با این سرنخ ماموران اين زن را دستگير كرده و به شعبه ويژه رسيدگي به جرائم اينترنتي آوردند. وي در بازجويي هاي اوليه منكر هرگونه بزهي شد اما در بازرسي از كامپيوتر نامبرده با به دست آوردن سرنخ هايي وي به ناچار لب به اعتراف گشود و مدعي شد كه با انگيزه انتقام گیری، دست به اين كار زده است.

وي ادامه داد: چند سال قبل از همسرم جدا شدم و پس از ازدواج مجدد وی به قصد انتقام گیری برای همسر وی، مزاحمت ایجاد کرده و با ارسال پیام های تهدید آمیز فکر میکردم که زندگی او را تباه کردهام.این زن در تمامي مراحل تحقيقات به بزه ارتكابي اعتراف كرد و هدف از انجام اين كار را انتقامگیری بيان کرد.

پرونده وي در دادسراي شيراز در حال رسيدگي است.

۴۷۴۷ 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 676693

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =