سنای آمریکا روز پنجشنبه بدون اختلاف نظر و با همکاری سناتورهای جمهوریخواه و دموکرات، طرح تحریم ایران و روسیه را تصویب کرد.

به گزارش خبرآنلاین در اتفاقی نادر 98 سناتور دموکرات و جمهوریخواه به این مصوبه رای مثبت دادند و تنها ۲ نفر از جمله برنی سندرز با این مصوبه مخالفت کردند.

مصوبه سنا برای تبدیل شدن به قانون باید در مجلس نمایندگان نیز تایید شده و سپس به امضای دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا برسد.

در مصوبه سنا ایران به نقض حقوق بشر و بی ثبات کردن منطقه خاورمیانه متهم شده و همچنین برنامه موشک‌های بالستیک ایران به عنوان یک تهدید مطرح شده است. روسیه نیز به دلیل دخالت در انتخابات آمریکا مورد تحریم قرار می گیرد.

نظر شما درباره مصوبه تازه سنای آمریکا علیه ایران و روسیه چیست و آن را چگونه ارزیابی می‌کنید؟

شما می توانید نظرات خود را در قالب کامنت در انتهای همین مطلب ارائه کنید.

4949

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 677486

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 36
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • حسن A1 ۱۲:۴۱ - ۱۳۹۶/۰۳/۲۷
    نقض برجام. علی برکت الله
    • بی نام A1 ۱۳:۳۹ - ۱۳۹۶/۰۳/۲۷
      66 35
      ذوق زده ای برای تحریمها
    • بی نام IR ۱۳:۴۷ - ۱۳۹۶/۰۳/۲۷
      34 29
      پاسخ موجز و مختصر.
  • علی A1 ۱۲:۴۲ - ۱۳۹۶/۰۳/۲۷
    37 12
    وضعیت مملکت با این تحریم جدید یا بدون آن کاملا اسفناکه...بانک ها همه ورشکسته...همین امروز موسسه 000 شبانه تمامی شعباتش تخلیه کردن و تعطیل...جلوی همه شعبات صدها سپرده گزار جمع شده بودن
  • بی نام IR ۱۲:۴۹ - ۱۳۹۶/۰۳/۲۷
    91 26
    سه تا کشور هستند که شدیدا تحریم هستند ایران کره شمالی و کوبا البته آن دو کشور بیست سال قبل از ایران کار خود را در زمینه تحریم شدن شروع کرده اند آینده ایران از نظر اقتصادی چیزی شبیه همین دو کشور خواهد بود مردمی بریده از دنیا با اقتصادی تحریمی حقیرانه و فقیرانه
    • بی نام A1 ۱۰:۰۸ - ۱۳۹۶/۰۳/۲۸
      2 3
      چین ژیایوپینگ به خاطر ارتباطات جهانی و صنعتی کردن کشورش معروفه و روسیه هم هیچ وقت تحریم شدید نبوده و به جز صنایع فضایی و نظامی و گاز چیزی برای عرضه در دنیا ندارد
    • بی نام A1 ۱۰:۱۴ - ۱۳۹۶/۰۳/۲۸
      4 1
      تفاوت ایران و دو کشور دیگر داشتن نفت و منابع زمینی فراوان ایران است که اگر تحریم نبود و مدیریت بود باید کشوری در حد آلمان و ژابن از نظر اقتصاد و صنعت می بود
  • بی نام IR ۱۲:۵۱ - ۱۳۹۶/۰۳/۲۷
    69 59
    اینگونه نتیجه گیری میکنیم که اعتماد به کدخدا اشتباه است. زیر سوال بردن توان نظامی و موشکی کشور توسط مسئولان بلندپایه دادن بهانه به کسانی است که دنبال تغییر نظام هستند. نتیجه گیری میکنیم که زیر سوال بردن 38 سال گذشته کشور امیدوار کردن دشمن به امکان پیاده سازی خواسته هایش است. و در آخر به جای اینکه منتظر دیگران بنیشینیم و آب خوردن خود را به اجازه آنها منوط کنیم بهتر است به توانایی ها و امکانات داخل کشور امید ببندیم و به جوانان و پژوهشگران داخل کشور اعتماد کنیم.
  • بی نام A1 ۱۲:۵۶ - ۱۳۹۶/۰۳/۲۷
    اینقدر مصوبه بدن که مصوبه دونشون پاره باشه. البته امیدوارم متل دفعه قبل نشه
  • سیاوش IR ۱۳:۰۵ - ۱۳۹۶/۰۳/۲۷
    35 6
    ما که از جزئیات مصوبه با خبر نیستیم چه نظری بدیم کل واقعیت رو بگید بد نظر خواهی کنید ناقص گفتن فرقی با دروغ گفتن نداره
  • بی نام DE ۱۳:۱۰ - ۱۳۹۶/۰۳/۲۷
    79 12
    ما ایرانی ها خیلی خوبیم. پس چرا اینقدر با ما دشمن اند؟ چرا مثلا کاری به مغولستان و تاجیکستان ندارند؟ چرا تمام تمرکزشان روی خاورمیانه است؟ چرا اینقدر به پرو بال ما می پیچند؟ چرا اینقدر در امور ما دخالت می کنند؟ چرا اینقدر برای این منظقه حکومت تعیین می کنند؟ چرا اینقدر نگران حقوق بشر فقط در این نقطه از دنیا اند؟ یعنی هند و میانمار خیلی کامل و بی عیب اند؟ یعنی خود آمریکا که برده داری می کرد هیچ مشکلی ندارد؟ یعنی در آفریقا حقوق بشر خیلی رعایت می شود؟ چرا از سپاه بدشان می آید؟ پس افغانستان خوب است که نمی تواند امنیت اش را کنترل کند و محتاج آمریکاست؟ چرا از روحانی که اینقدر با مشارکت بالا انتخاب شد بدشان می آید؟ آیا عربستان که رای گیری ندارد خوب است؟
    • بی نام IR ۱۳:۵۲ - ۱۳۹۶/۰۳/۲۷
      35 12
      عزیزجان شما که اینقدر اهل تفکر هستی توصیه میکنم یکم عمیقتر بیاندیش. بحث سر خوب یا بد بودن ما نیست. آمریکا رو فکر میکنی کی اداره میکنه؟ راجع به راکفلر چیزی شنیدی؟ ولش کن. میدونی چرا اینقدر حساسن؟ یه نگاهی به نقشه و منطقه ای که ما توش هستیم بیانداز. یه نگاهی به تاریخ بیانداز. یه نگاهی به آمار منابع خدادادی ما بیانداز. یه نگاهی به اعتقادات و آرمانهای مذهبی ما بیانداز میفهمی چرا به تاجیکستان کاری ندارن و از ما میترسن و دنبال نفوذ روی ایران هستن.
  • بی نام A1 ۱۳:۱۲ - ۱۳۹۶/۰۳/۲۷
    60 26
    مایه خوشحالی دلواپسان و دیگر هیچ
  • بی نام A1 ۱۳:۲۱ - ۱۳۹۶/۰۳/۲۷
    38 7
    بنظر منهم مثل بعضی نظرات این مصوبه کفه ترازوی تندروها را در ایران سنگین می کند که همواره فعالیت این گروه در ایران منافع هیئت حاکمه فعلی امریکا را نیز فراهم می کند.خیلی از ما دور نیست که بفهمیم با افتادن قدرت در دست تندروها امریکا توانست اجماع جهانی علیه ایران درست کند.
  • بی نام IR ۱۳:۲۹ - ۱۳۹۶/۰۳/۲۷
    12 0
    به قول حافظ من نمی شنوم بوی خیر از این اوضاع
  • بی نام IR ۱۳:۳۱ - ۱۳۹۶/۰۳/۲۷
    یادی کنیم از افرادی که دلسوزانه ضعفهای برجام رو گوشزد میکردند و ما به آنها دلواپس و متحجر میگفتیم.
  • ارام A1 ۱۳:۴۶ - ۱۳۹۶/۰۳/۲۷
    117 3
    شاه سلطان حسین صفوی رو یادتون هست؟
  • علی A1 ۱۳:۴۹ - ۱۳۹۶/۰۳/۲۷
    65 12
    دولت تدبیر و در راس آن دیپلمات با تجربه دکترحسن روحانی و نیز وزیر امورخارجه باهوش ایران دکتر ظریف بزرگوار باید به دوراز هیجانات لحظه ای و از روی دوراندیشی دیپلماسی بین الملل با آن برخورد کنند. در ضمن این لایحه علیه روس ها هم هست و تمام شرکتهای نفتی اروپایی را که در روسیه هم هستند هدف میگیرد و آنها صراحتا گفته اند جلوی آن میایستند و حتی مقابله به مثل می کنند. ایران باید با اروپایی ها مخصوصا دولت جدید مکرون در فرانسه و چین و روسیه متحدتر از قبل باشد. مهمترین چیز اینه که ایران از قطعنامه های فصل هفتمی شورای امنیت سازمان ملل بیرون آمده و آمریکایی ها از طریق سازمان ملل هیچ غلطی علیه ایران نمی توانند بکنند.
  • سعید RO ۱۳:۵۷ - ۱۳۹۶/۰۳/۲۷
    37 2
    تحریم هیچ منفعتی برای ما نداره. ما نباید اجازه بدیم باز هم تحمیل کنند تحریم ها رو
  • بی نام A1 ۱۳:۵۹ - ۱۳۹۶/۰۳/۲۷
    باید تمام کسانی که برجامو تحمیل کردن مجازات بشن
  • بی نام IR ۰۵:۳۴ - ۱۳۹۶/۰۳/۲۸
    8 0
    بنظرم بزرگترین دستاورد دولت روحانی عمیق کردن اختلاف بین تندروها و صلح طلبان در خود آمریکا بود و همینطور الان ایران تونسته اروپا رو قانع کنه که دنبال بمب هسته ایی نیست. در صورتی که اگر این رویکرد نبود و برجام امضا نمی شد امروز حتی چین هم نیم تونست از ایران دفاع کنه و روسیه دورو و مزور هم یکی به میخ میزد یکی به نعل. درود به عقل و منطق و دیپلماسی که مردم ایران انتخاب کردن.
  • بی نام IR ۰۵:۴۶ - ۱۳۹۶/۰۳/۲۸
    7 0
    مشكلات داخلي وتعدد قدرت بيشتر از تحريم به ما ضربه ميزند
  • اميري A1 ۰۸:۲۰ - ۱۳۹۶/۰۳/۲۸
    4 2
    اولا دنيا فقط امريكا نيست اگر ايران عزيز بتواند با بقيه كشورها رابطه خوب بر قرار كند موفق است البته به شرطي كه تندروها دست از لجاجت بر دارند ومنعت مردم را از منافع شخصي ترجيح دهند
  • بی نام EU ۰۸:۳۸ - ۱۳۹۶/۰۳/۲۸
    12 0
    ترامپ نمی تواند اجماع حهانی علیه ایران شکل دهد; شکل گیری اجماع حهانی علیه ایران هنر بزرگ ترامپیست های ایرانی است, از احمدی نژادی ها تا شریعتمداری ها...
  • بی نام A1 ۰۹:۰۴ - ۱۳۹۶/۰۳/۲۸
    6 0
    آمریکا برای برخورد جدی با کشور ما با سدی بنام برجام روبروست. انها می دانند که نمی توانند این سد را یکطرفه بردارند به همین علت دست به کارهایی می زنند تا ضربه زدن به برجام از داخل ایران اغاز شود و این ایران باشد که اولین بهانه برای نقض برجام را به انها بدهد. هدف اصلی و نهایی انها اینست که ما خود محکوم به نقض برجام شویم و آنها بتوانند برنامه های کثیف و خبیثانه خود را برای کشور عزیزمان اجرا کنند.
  • بی نام A1 ۰۹:۰۹ - ۱۳۹۶/۰۳/۲۸
    7 0
    باید جوری رفتار کنیم که شیطان بزرگ محکوم به نقض برجام و منزوی شود و ما به همکاری خود در اجرای برجام با اتحادیه اروپا و دیگر طرفها ادامه دهیم. آمریکا فقط یکی از طرفهای برجام است باید بگذاریم خودش از برجام خارج شود و در مجامع بین الملل بعنوان یک کشور ناقض پیمانها شناخته و بیش از گذشته رسوا و بی اعتبار شود .
  • بی نام DE ۱۲:۴۸ - ۱۳۹۶/۰۳/۲۸
    8 0
    یه موقع هایی احساس می کنم ایران هیچ کاره است و کشورهای اروپایی و چین سر آمریکا رو با ایران گرم کرده اند که آمریکا رو مسئله ایران انرژی اش رو از دست بده و نتونه واقعا دور و برش رو ببینه که چه بلایی داره سرش میاد. شاید به همین دلیل بود که اوباما و کری سعی می کردند مسئله ایران رو به جای جنگ حل و فصل کنند که آمریکا این اشتباه استراتژیک در جنگ با ایران مرتکب نشه. ایران مظلومه و هیچ کاری نکرده که مستحق این همه تحریم باشه. ایران اصلا قدرت این رو نداره که بخواد تغییری توی نقشه دنیا ایجاد کنه. شرق آسیا داره روز به روز قوی تر می شه. کره فقط با سامسونگش رقیب اپل آمریکایی است. علی بابای چینی رقیب آمازونه. سونی ژاپنی رقیب ایکس باکسه. ایرباس رقیب بوئینگه. خدایی ایران هیچ خطری نداره.
    • بی نام IR ۱۴:۵۳ - ۱۳۹۶/۰۳/۲۸
      0 0
      بخشی از تحلیل شما درست است اما ایران خواهان نقش و جایگاهی فراتر از سهم جمعیتی و تولید صنعتی تکنولوژی و ثروت جهانی است و هزینه زیادی هم برای بدست اوردن این جایگاه صرف کرده چه در زمان ایفای نقش ژاندارمی منطقه چه نقش کنونی در معادلات پر خوف و خطر خاورمیانه. کشورهای شرق آسیا و خاور دور که بر شمردید خود فعال انحصاری و مستقل نبوده و نیستند حتی چین و اخیرا هند. به سهم سرمایه گذاری خارجی در افزایش بهروه وری تولید و صادرات این کشورها توجه دقیق بفرمایید.
  • بی نام A1 ۱۳:۰۹ - ۱۳۹۶/۰۳/۲۸
    6 0
    سيستم حاكم در امريكا سياستش ضد ايران و موافق حكام اعراب منطقه است، فكر كنم همه اينو قبول دارن، و ما فقط با اتحاد داخلى و نزديك شدن با دول دوست خارجى ميتونيم با اين سياست مقابله كنيم، دو قطبى شدن به اهداف اونا كمم ميكنه و دودش ميره تو چشم ما مردم، بنابرين بايد اين اختلاف اصلاح طلب و اصولگرا حل بشه، اين به نفع همه است، اتحاد
  • ایران دوست A1 ۱۶:۴۲ - ۱۳۹۶/۰۳/۲۸
    9 1
    ایران باید در سیاست خارجی اش تدجید نظر کند و دست از حمایت بیخود عربها از جمله فلسطینیها که دشمن چند هزار ساله ایرانیان هستند بردارد و به ابادی و عمران کشور بپردازد. وقتی کشور ساخته شد و وضع مردم خوب شد انقلاب به طور طبیعی صادر میشود. باور کنید اگر ایران در مقابل اسرائیل و فلسطین بی طرف باشد مشکل اصلی با غرب و با امریکا حل میشود و تحریمها رفع میشود. ما خودمان برای خودمان مسئله درست کرده ایم. فقط نگاه کنید به ترکیه و دوبی و غیره که در ظرف سی سال پیش چقدر پیشرفت کرده و ثروتمند شده اند و خیلی وقتها با امریکا هم مخا لفت میکنند. مگر اردوغان نیست که امریکا را سر کار گذاشته و هر روز یه ساز جدید میزنه. دوست بودن با کشورها به معنی اطا عت نیست. باید منافع ملی اصلی ترین سیاست خارجی دولت باشد .
    • بی نام A1 ۰۴:۱۶ - ۱۳۹۶/۰۳/۳۰
      0 0
      کاملا در اشتباهید....رژیم منحوس صهیونستی یک عامل انحرافیه...اصلا انگلیس بی شرف این حروم زاده رو در فلسطین کاشت تا منطقه بحرانی باشه............بحث اصلی سر منابع است، منابع عظیم نفت و گاز و معادن مختلف و همینطور بازار بزرگ مصرفی منطقه شرکت های بزرگ چندملیتی تحریک میکنه.....هدف کاملا مشخصه ،هم منابع رو رایگان یا ارزان ببرن و هم کلی اسلحه و کالاهای مصرفیشونو به مردم منطقه غالب کنن...حاور میانه هیچ گاه روی آرامشی که مد نظر شماست نمیاره
  • محمد A1 ۲۲:۲۵ - ۱۳۹۶/۰۳/۲۸
    2 7
    به حال شما اصلاح طلبان به بن بست رسیده باید گریست تا دیروز می گفتید مشکل کشور هسته ای هست حالا می گوید هم موشک هم اسلام هم نی اسراییل...از عقل کلآ تعطیل هستید و همه چیز رو در امتیاز دادن می بینید به خاطر همین امریکایها فکر کردن زدن به هدف و می خوان با تحریم و استراتژی فشار همه چیز رو از ایران بگیرن مثل برجام هسته ای و موشکی با لیبی و عراق و حتی بدتر...با ترامپ و تندروهای فعلی فکر مذاکره حماقت هست...حالا بعد پول اعراب به کنار...ایران هم دشمن قومیتی مذهبی و اقتصادی در منطقه کم نداره فکر خلع سلاح ایران یعنی رایگان کردن هزینه حمله به ایران البته برجام 50 درصد هزینه حمله رو کاهش داد تنها راه تغییر واحد پولی ایران به واحد پول چین یا روسیه هست و ناتو و حوزه یورو شرقی
  • بی نام RO ۰۲:۱۰ - ۱۳۹۶/۰۳/۲۹
    1 0
    داداش بذار همچی تحریم بکنن تا تحریم دونشون پاره بشه : ولی بصورت جدی باید بگم، هم باید با زبان نرم باهاشون حرف زد هم زبان سخت. زبان سخت برای ملت هست. ملت دوست ندارن دشمن براشون مثل یه تاجر واسه معامله باشه. نباید آتش بغض مردم از این همه جنایات امریکا رو سرد کرد. دیپلمات ها هم کار سیاسی خودشون رو بکنن. پای میز بشینن حرف بزنن معامله کنند. ولی معامله ای که بیشترین برد واسه ما باشه.راضی جوش خوردن معامله به شرط فریب نیستیم. اگه میتونین حق بگیرین اگه نمیتونین خواهشاً مدال توافق و شکستن تحریم ها رو الکی به گردن خودتون نندازین. مرسی عه
  • بی نام A1 ۰۳:۰۹ - ۱۳۹۶/۰۳/۲۹
    1 7
    نتیجه ی برجام یه رستوران آمریکایی تو ایران بود که تعطیلش کردن و آمریکا دید مثل شوروی با ساندویچ نمیشه مردم ایران رو فریب داد رفت سراغ چیز گنده تر. و هواپیما به ایران داد. اونم قطره چکونی که ببینه چی میشه.
    • بی نام A1 ۰۷:۰۵ - ۱۳۹۶/۰۳/۳۰
      0 0
      دوست عزيز اين كشور خودته كه دارى راجع بهش نظر ميدى، نتيجه برجام ساندويچ نبود، نزديك شدن اروپا به ايران، باز شدن دست روسيه و چين براى حمايت از ايران در مجامع بين المللى، ثبات ارزش ريال بعد از چندين سال سقوط، رشد اقتصادى، افزايش نفوذ ايران و و و... يك كم تفكر بعد صحبت بد نيست
  • بی نام A1 ۰۴:۲۵ - ۱۳۹۶/۰۳/۲۹
    1 5
    شما اصلاح طلب ها دیگه برای رفع جنگ و تحریم میخواید کشور رو هم تقسیم کنید بره :