پیشنهاد افزایش ۳۱۹ درصدی سرمایه پتروشیمی زنجان

هیئت مدیره شرکت صنایع پتروشیمی زنجان، طی مصوبه جلسه 22 خردادماه جاری خود، به مجمع فوق‌العاده این شرکت پیشنهاد کرده که با افزایش 319 درصدی سرمایه از محل مطالبات حال شده سهامداران و آورده نقدی موافقت کند.

به گزارش خبرآنلاین ، این شرکت که سال گذشته نخستین تجربه افزایش سرمایه خود را رسما به ثبت رساند، هدف از افزایش دوباره سرمایه تا سقف 7هزار میلیارد ریال (700میلیارد تومان) را تأمین قسمتی از سرمایه‌گذاری لازم برای ادامه احداث کارخانه اوره و آمونیاک و تأمین نظر بانک عامل (بانک ملی) برای شروع پرداخت تسهیلات ارزی و ریالی برای خرید ماشین‌آلات و تأسیسات و در نهایت شروع عملیات تولیدی شرکت اعلام کرده است.

نخستین مرحله افزایش سرمایه شرکت از محل آورده نقدی سهام‌داران (نیمه دوم سال 94)، سرمایه این شرکت را از 56 میلیارد تومان به 167 میلیارد تومان افزایش داد و اینک هیئت مدیره شرکت صنایع پتروشیمی زنجان قصد دارد، این میزان را با حدود 320 درصد افزایش، به 700 میلیارد تومان برساند.

طبق قانون تجارت، انجام افزایش سرمایه یادشده منوط به موافقت سازمان بورس و اوراق بهادار و تصویب مجمع عمومی فوق‌العاده است.

کمبود نقدینگی و آغاز پروژه پتروشیمی زنجان در سال 86 تنها با سرمایه‌ای معادل 8 درصد اعتبار پیش‌بینی شده وقت برای تکمیل آن، از جمله دلایل توقف پروژه در میانه راه بوده است. پس از تغییرات کلی در ترکیب مدیریت شرکت، هیئت دولت مرداد ماه سال 94 با اختصاص وام ارزی به این پروژه از محل منابع صندوق توسعه ملی موافقت کرد و در پی آن بر اساس مصوبه سازمان بورس، برای نخستین بار مقرر شد سرمایه شرکت از محل آورده نقدی سهام‌داران افزایش یابد که این افزایش، در نخستین مرحله با تحقق 100درصدی منابع لازم برای ثبت افزایش 3برابری سرمایه، صورت پذیرفت.

شایان ذکر است رییس‌جمهوری محترم در سفر 26 اردیبهشت ماه گذشته خود به زنجان، از تامین 306 میلیون یورو وام ارزی طرح پتروشیمی زنجان خبر داد. طبق برآوردها برای تکمیل این طرح که تنها کارخانه تولید اوره و آمونیاک در شمال‌غرب کشور خواهد بود، به اعتباری بالغ بر 2100 میلیاد تومان نیاز است.

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 677762

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =