تسنیم نوشت: دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا تاکید کرد: آمریکائی‌ها در صحنه میدان نبرد، توان عملیاتی و اطلاعاتی سپاه را بخوبی درک وشکست‌های سختی متحمل شده اند.

سرلشکر سیدیحیی صفوی، دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا در خصوص اهداف راهبرد آمریکا در افزایش تنش در منطقه جنوب غرب آسیا  و نقش بازیگران منطقه‌ای آن گفت: عربستان سعودی و برخی از کشورهای عربی منطقه بازیچه دست ایالات متحده آمریکا قرار گرفته اند و تنش های از پیش طراحی شده در منطقه صرفا به بهره برداری آمریکا از منابع  کشورهای عربی - اسلامی  در جهت خرید تسلیحاتی و افزایش رقابت  تسلیح توسط این  کشورها منجر خواهد شد.

وی افزود: دور  جدید بازار سیاه فروش تسلیحات به قطر در حالی است که آمریکا از محدودیت‌های اعمال شده توسط کشورهای عربی در برابر قطر حمایت آشکاری کرده است  و آمریکا در فروش تسلیحات دست چندم خود به این کشورها  اصطلاحا به دنبال دوشیدن کشورهای  منطقه است.

وی افزود: البته نقش حمایت قطر از اخوانی‌ها و پشتیبانی از حماس را نبایستی در این بین نادیده  نگاشت. آمریکائی‌ها در صحنه میدان نبرد، توان عملیاتی و اطلاعاتی سپاه را بخوبی درک  وشکست‌های سختی متحمل شده اند.

سرلشکر صفوی در خصوص افول قدرت منطقه ای و بین الملل  ایالات متحده و  ادامه رفتار آمریکا در خصوص جمهوری اسلامی ایران گفت: قدرت آمریکا و صهیونیست ها در حال کاهش است و نشانه های آن را می توان در عدم موفقیت آمریکا در سرنگونی حکومت سوریه و همچنین عدم توان آمریکا در ایستادگی  مقابل کره شمالی دید و واقعیت دیگر آن است که آمریکائی ها در صحنه میدان نبرد، خصوصا در حوزه کمک های مستشاری ایران  در عراق و سوریه  توان عملیاتی و اطلاعاتی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را بخوبی در ک کرده اند و در این میدان ها شکست های سختی از ایران متحمل شده اند و رویکرد آنها در قبال سپاه برگفته از این همین واقعیت است. هدف آمریکا در نقض تعهدات خود فشار به جمهوری اسلامی ایران در  نتیجه  شکست سیاست های آمریکا در عراق و سوریه است.

وی اضافه کرد: در بین سیاسیون و مسئولین  از گذشته تا کنون هیچکس به اندازه مقام معظم رهبری حافظ منافع مردم نبوده و در جهت  تقویت دولت ها، بواسطه منافع عموم مردم گام برنداشته است و در این جهت نیز بیانات مختلفی را ایراد فرموده اند.

سرلشکر صفوی ادامه داد: ایجاد   انشقاق  دربین مردم ناشی از رواج اختلافات و سلیقه های  سیاسی از جمله رفتارهای منافقانه  و   آفت هایی است که  جبران هریک از آنها مسلتزم صرف زمان و انرژی زیادی است  و  بیشترین توان دولتمردان و به تبع آن مردم  بایستی صرف توسعه منابع و پیشرفت کشور و افزایش سطح رفاه عمومی گردد و بیانات   حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای  براساس نقش رهبر انقلاب  در دیده بانی از  انقلاب  ترجمه و تفسیر می گردد.

سرلشکر صفوی گفت: وحدت از جمله راهبردهایی است که  توجه به آن  باعث عزت، سرافرازی و موفقیت کشور در صحنه‌های مختلف شده  است.

29219

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 677772

برچسب‌ها