محمد جواد ظریف وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران در نشست خبری با همتای الجزایری خود گفت: ایران و الجزایر روابط دو جانبه بسیار مستحکمی در حوزه های اقتصادی سیاسی منطقه ای و بین المللی دارند و همواره گفت و گو ها بین دو کشور در جریان بوده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، ظریف در این کنفرانس افزود: در دیدار با وزیر خارجه الجزایر در مورد روابط دو جانبه، همکاری های اقتصادی و نحوه پیشبرد این همکاری ها در حوزه های خودروسازی ساخت و ساز و غیره‌ گفت و گو کردیم.
ظریف ادامه داد: در مورد موضوعات منطقه ای و مقابله با تروریسم و افراط گرایی گفت وگو های خوب و سازنده ای داشتیم.
رئیس دستگاه دیپلماسی کشورمان گفت: در مورد ضرورت همکاری بین المللی برای مبارزه با افراط گرایی، احترام به حاکمیت ارضی کشورها و عدم مداخله خارجی و ضرورت گفت وگو و یافتن راه حل برای حل اختلافات، دیدگاه مشترک داریم .
عبدالقادر مساهل وزیر خارجه الجزایر نیز در نشست خبری با ظریف گفت: مسایل مختلفی موضوع گفت وگو با آقای ظریف بود. در این دیدار در مورد روابط دو جانبه، ارزیابی کلی از همکاری های ایران و الجزایر و راه های گسترش این همکاری ها مذاکره کردیم.
مساهل افزود: ما با ایران یک کمیسیون عالی و یک کمیته پیگیری داریم که می تواند مکانیزم های خوبی برای گسترش روابط باشد.
وی ادامه داد: در این دیدار به بررسی اوضاع کنونی جهان عرب و اسلام و اختلافات منطقه‌ای پرداختیم. همچنین در مورد مقابله با تروریسم و افراطی گری صحبت کردیم.
وزیر خارجه الجزایر تصریح کرد: در این دیدار درباره چگونگی کار ما در الجزایر برای مبارزه با تروریسم و افراطی گری و نقش دموکراسی در مبارزه با تروریسم گفت و گو کردیم‌.
مساهل گفت: در مورد حل مشکلات و اختلافات حال حاضر و نیز مواضع الجزایر که مخالف هر گونه دخالت خارجی و احترام به حاکمیت کشورها است، صحبت کردیم.
وی با بیان اینکه وضعیت لیبی، یمن، سوریه و عراق نیز از موضوعات مورد گفت و گو در این دیدار بود،‌ افزود: معتقدیم راه حل مشکلات کشورها باید از درون خود آنها باشد؛ بدون هیچ گونه دخالت خارجی و اعمال نفود خارجی. حاکمیت ملت ها به رسمیت شناخته شود و اینکه باید به اراده ملتها و آنچه که آنها انتخاب می کنند،‌ احترام گذاشت.
محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز / یکشنبه/ در راس یک هیات سیاسی برای دیدار با مقام های عالی رتبه الجزایری، وارد الجزیره پایتخت این کشور شد.
به گزارش خبرنگار ایرنا، رئیس دستگاه دیپلماسی ایران در بدو ورود مورد استقبال رسمی 'عبدالقادر مساهل' وزیر امور خارجه الجزایر و رضا عامری سفیر جمهوری اسلامی ایران در الجزایر قرار گرفت.

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 677959

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 5 =