ایسنا نوشت: وزیر خارجه ترکیه تاکید کرد، پس از دریافت جزئیات، اسناد و مدارک درباره اتهامات مطرح شده علیه قطر، این بحران را می‌توان از طریق گفتگو،‌ صلح و احترام متقابل حل کرد.

به گزارش خبرگزاری آناتولی ترکیه، مولود چاووش‌اوغلو، وزیر خارجه ترکیه در کنفرانسی مطبوعاتی پس از دیدار با نیکولا دمیتروف،‌ همتای مقدونیه‌ای خود در شهر اسکوپیه اظهار داشت: بحران فعلی منطقه خلیج فارس را می‌توان پس از ارائه جزئیات، اسناد و مدارک درباره اتهامات مطرح شده علیه قطر، از راه گفتگو، صلح و احترام متقابل حل کرد.

چاووش‌اوغلو با اشاره به اهمیت همکاری، وحدت و برادری میان کشورهای منطقه خلیج فارس برای ترکیه و کل منطقه، همکاری و تلاش مشترک برای حل تمامی مشکلات منطقه را خواستار شد.

وزیر خارجه ترکیه گفت: در واقع حل این مشکل آسان است، اتهامات و ادعاهایی علیه قطر مطرح شده که دوحه آنها را قاطعانه رد کرده و ما هم اعلام کردیم که محاصره اعمال شده علیه این کشو نادرست است و این مساله جانبداری از قطر محسوب نمی‌شود.

وی در ادامه ارائه جزئیات،‌ اسناد و مدارک مربوط به اتهامات مطرح شده علیه قطر و سپس اتخاذ اقدامات لازم از طریق گفتگو،‌صلح و احترام متقابل را خواستار شد.

این مسئول وزارت خارجه ترکیه با تاکید بر اینکه محاصره هیچ فایده‌ای ندارد، باید مدارک و اسناد ارائه شوند، گفت: ‌اقداماتی که علیه زندگی روزانه مردم اتخاذ شده درست نیستند.

وی در ادامه سفرهای اخیرش به قطر،‌ کویت و عربستان را مفید توصیف کرده و گفت: در دیدارهایی که با مسئولان این سه کشور داشتم،‌ از نظرات و رویکردهای طرف‌های مختلف اطلاع یافته و آنها را در جریان خواسته‌ها و رویکردهای ترکیه قرار دادم.

چاووش‌اوغلو ادامه داد: ما پیام‌های رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه و مردم این کشور را به این کشورها رساندیم و به تلاش‌های خود برای حل بحران فعلی منطقه خلیج فارس در سطح بین‌الملل و نیز در سطح سازمان همکاری اسلامی که ریاست دوره‌ای آن را بر عهده داریم،‌ ادامه خواهیم داد.

52310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 678169

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =