صبح امروز دادستان عمومی و انقلاب شهرستان اراک به مناسبت هقته قوه قضائیه با حضور در جمع خبرنگاران به سوالات آنان پاسخ داد .

به گزارش خبرآنلاین استان مرکزی عباس قاسمی داددستان عمومی و انقلاب شهرستان اراک ضمن خیر مقدم از حضور اصحاب رسانه و تبریک به مناسبت هفته قوه ی قضائیه گفت: بی شک اگر شهدا و رشادت های ایشان نبودند ما الان در آرامش نبودیم این آرامش و امنیت بعد از نیازهای اولیه هر انسان مهم ترین کالاست که باید قدرش را بدانیم و اصحاب رسانه که باید اصحاب صدیقی باشند باید اشاعه دهنده ی این امر باشند. بیشترین آمار جرایم مربوط به جرایم مرتبط به مواد مخدر است.

قاسمی در خصوص اقدامات اجرایی انجام شده در دادسرا، ضمن ارائه اطلاعات آماری در خصوص میزان جرایم اتفاق افتاده در سال گذشته و سه ماهه ی سال جدید، بیشترین جرایم را با میزان 1903 فقره پرونده در حوزه ی جرایم مربوط به مواد مخدر و کمترین جرایم را با 340 فقره مفقودی چک عنوان کرد و اضافه کرد این تعداد آماری پرونده هایی هستند که وارد سیستم شده اند که بعد از بررسی ها عموما 20 تا 30 درصد منع تعقیب میشوند.

2924هکتار از اراضی بیت المال رفع تصرف شد

قاسمی گفت:در حفظ حقوق بیت المال در سال 95 جلساتی داشتیم که در نتیجه این پیگیری ها 2924 هکتار به ارزش 103 میلیارد ریال رفع تصرف شده است همچنین در اراضی ملی و دولتی 222 هکتار خلع ید شده و 44 مورد هم طبق تبصره 2 ماده 10 حفظ اراضی زراعی آزاد و در 115 مورد هم از ساخت و سازهای غیر مجاز اقدام شده است چنانچه در این زمینه انجام کشیک در تمام روزهای سال به خصوص روزهای تعطیل، احداث کمربند حفاظتی و سبز اراک، انجام گشت های اطفای حریق، افزایش پیشگیری از بروز تصرفات تا 90 درصد، تشکیل یگان حفاظت از اراضی و اطلاع رسانی به دستگاه های اجرایی انجام شده است.

پلمپ واحدهای متخلف در حوزه ی بهداشت

قاسمی افزود: ما در حوزه ی بهداشت و سلامت مواد غذایی از مراکز مختلف از قبیل داروخانه ها، فروشگاه های مواد غذایی، کشتارگاه های دام و طیور، نانوایی ها، عطاری ها و اصناف آنها بازدید به عمل آمد و در خلال این بازدیدها واحدهای متخلف پلپ شدند. همچنین در حوزه ی بهزیستی از مهدکودک ها، کمپ های ترک اعتیاد، مراکز نگهداری زنان آسیب دیده بازدید شد.

کشف 7117 کیلو مواد مخدر در سال 95 و 1056 کیلو مواد مخدر در سه ماهه سال 96 در استان

دادستان عمومی اراک ضمن اطلاعات آماری در حوزه ی کشف مواد مخدر در سال گذشته گفت: اولین تجارت در دنیا تجارت سلاح است و تجارت مواد مخدر جایگاه دوم را به خود اختصاص داده است که بیشترین کشف مربوط به تریاک با 4511 کیلو است که اقدامات پیشگیرانه در زمینه مصرف را میطلبد همچنین میزان جرایم مرتبط با مواد مخدر را 12932 در سال 95 و 2868 نفر در سال 96 مورد عنوان کرد.

بیشترین کشف مشروبات الکلی مربوط به مشروبات داخلی است

قاسمی در خصوص کشف مشروبات الکلی در استان گفت: از میزان مشروبات کشف شده 41 هزار لیتر مشروبات داخلی و 14 هزار و900 لیتر مشروبات خارجی هستند.

دغدغه آلودگی هوا

دادستان عمومی اراک در بحث آلودگی هوا گفت: رشد و برخورد در بحث آلودگی باید همه جانبه باشد چنانچه سوخت مازوت در نیروگاه، برداشت های بی رویه از تالاب میقان، کمربند جنوبی شهر، خودروها و مواد آلایندهدی خانگی و صنعتی از عوامل آلاینده ی هوا هستند که نظارت بر میزان برداشت چاه های مجاز با نصب کنتور،ممنوع کردن صدور پروانه جهت برداشت از تالاب، عدم افزایش میزان برداشت و پروانه بهره برداری معدن، عدم توسعه واحد صنعتی سولفات سدیم در تالاب میقان، عدم استفاده از سوخت مازوت و جایگزینی گاز طبیعی به جای مازوت، تبدیل سوخت کوره های آجرپزی از نفت سیاه به گاز طبیعی خصوصا در منطقه فراهان از اقدامات لازم در این زمینه است.

تشکیل کمیته مبارزه با سرقت

قاسمی گفت کمیته ی مبارزه با سرقت به سه هدف ارتقاء امنیت جامعه، پیشگیری از وقوع جرم و افزایش کشفیات و استرداد اموال تشکیل شده است.

قاسمی درخصوص وضعیت جرایم استان گفت: در حال حاضر جامعه دچار مثلث اعتیاد، مشروبات و منکرات اخلاقی شده است، برخی به اسم مدرنیته و تقلید از فرهنگ اروپایی این جرایم را انجام میدهند اما باید بدانیم که مدرنیته به معنای ولنگاری نیست و ما باید در مدرنیته در بحث های علمی دنیا جلو بیفتیم متاسفانه ما در مدرنیته به این سه قلم چسبیدیم چنانچه برخورد با این جرایم یک عزم جزم و ملی نیاز دارد. 21 نفر از کارمندان دولتی متهم تخلفات انتخاباتی قاسمی در باره ی میزان تخلفات انتخاباتی گفت: 50 مورد تخلف در استان داشتیم که 8 مورد آن مربوط به شوراها بود که از میان افراد دولتی 21 نفر متهم شدند که بعضی پرونده ها به خارج از استان فرستاده شد.

 

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 678186

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 6 =