حواشی بازگشت کریستیانو رونالدو به لیگ جزیره

خبر جدایی کریس رونالدو از رئال و بازگشتش به منچستر این روزها حواشی زیادی به پا کرده است.

نوید صراف: می‌خواهید به او عشق بورزید و یا از او متنفر باشید، احساس شما نمی‌تواند واقعیت را تغییر دهد. رونالدو اکنون یکی از بهترین بازیکنان جهان فوتبال است که با کسب قهرمانی در لالیگا، لیگ قهرمانان اروپا و البته یورو 2016 در 2 سال اخیر، به پادشاه بلامنازع مستطیل سبز در جهان تبدیل شده. مطمئناً حتی اگر جزو مخالفین سرسخت رئال مادرید باشید نمی‌توانید میزان پیشرفت این تیم در سال‌های اخیر را کتمان کنید. پیشرفت و موفقیتی که درست پس از حضور رونالدو در سال 2012 آغاز شد و نقش ستاره پرتغالی در شکل‌گیری افتخارات کهکشانی‌ها از آن زمان تاکنون، موجب شد که او خیلی سریع نام خود را در تاریخ باشگاه ماندگار کند.
در واقع این CR7 بود که بیش از هر بازیکن دیگری طی این سال‌ها در نقش تک‌ستاره آسمان سانتیاگوبرنابئو به تصویر کشیده شد. تصویری جذاب، قاطع، وفادار و انگیزه‌بخش. کریس حتی در سال 2013 و در بدو ورود گرت بیل به برنابئو، با رویی گشاده و خندان به استقبال بازیکن تازه وارد تیم رفت و او را در آغوش کشید تا به شاهزاده ولزی بفهماند که بزرگ تیم، کسی نیست جز او. امری که البته هیچگاه مورد مخالفت بازیکنان و هواداران قرار نگرفت و همگان آنرا پذیرفتند.
ولی تمام این تصاویر و ذهنیت‌های مثبت، در روزهای اخیر نزد مادریدیستا به شدت مخدوش شده. برای هواداران متعصب رئال که همچنان در خوشی و سرمستی کسب دوگانه به سر می‌بردند، حرف‌های کریس و دلایلش مبنی بر جدایی از رئال به هیچ عنوان قابل درک نیست. آنها که به انتظار درخشش ستاره محبوب‌شان در جام کنفدراسیون‌ها نشسته بودند، به یکباره، خود را در میان جنجالی پر استرس یافتند که تمامی باورهایشان از فوق ستاره پرتغالی را مورد حمله قرار داده بود.
در این بین از منچستریونایتد، به عنوان محتمل‌ترین مقصد CR7 یاد می‌شود، تیمی که کریس سابقه پوشیدن پیراهن‌اش را دارد و سال‌هاست از شرایط آرمانی خود دور شده. هرچند جدایی کریس از رئال و پیوستنش به شیاطین سرخ چندان محتمل به نظر نمی‌رسد اما هیچ چیز غیر ممکن نیست. به همین دلیل بد نیست نگاهی بیاندازیم به حواشی و اتفاقات احتمالی پس از ورود رونالدو به اولدترافورد:
حواشی مورینیو-رونالدو:
بی‌شک با ما هم‌نظرید که در حال حاضر، نامی بزرگ‌تر از کریستیانو رونالدو و ژوزه مورینیو در فوتبال پرتغال وجود ندارد. دو ستاره درخشان جهان فوتبال، که البته رابطه چندان خوبی با یکدیگر ندارند. همانطور که می‌دانید، ریشه اختلافات این دو به زمان حضور آقای خاص در راس کادر فنی رئال مادرید برمی‌گردد. در آن سال‌ها کریس برای رساندن ژوزه و رئال به موفقیت، از جان و دل مایه گذاشت اما آقای خاص در مصاحبه‌هایش چه در زمان حضور در رئال و چه بعد از آن، همواره اعلام کرد که لیونل مسی را به رونالدو ترجیح می‌دهد و حتی در رای‌گیری‌های فیفا نیز به رقیب دیرینه کریس، رای داد.
با این سابقه، مطمئناً همکاری مجدد این دو با یکدیگر، خالی از حاشیه نخواهد بود و در صورت حضور رونالدو در من‌یونایتد، باید در انتظار داستان‌ها و جنجال‌های متعدد ژوزه-کریس باشیم.
از سوی دیگر، با توجه به رابطه بسیار نزدیک رونالدو و سرالکس فرگوسن، پر رنگ‌تر شدن نقش فرگی در منچستر یکی از احتمالات جذاب برای هواداران یونایتد است که قطعاً به مزاج مورینیو خوش نخواهد آمد.


زلاتان خیلی زود فراموش خواهد شد
از قدیم گفته‌اند «از دل برود هر آنکه از دیده برفت». این درست همان شرایطی‌ست که زلاتان ایبراهیموویچ، ستاره سوئدی شیاطین سرخ به آن دچار شده. مهاجم گلزنی که یک سال پیش در چنین روزهایی در میان استقبال پرشور هواداران یونایتد وارد منچستر شد و اکنون به دلیل مصدومیت، از تیم و هواداران دور شده. در این شرایط، ورود رونالدو به اولدترافورد همانند ورود یک قهرمان، به حدی پرشکوه و خاطره‌انگیز خواهد بود که قطعاً دیگر هیچ جایی برای ایبرا باقی نخواهد ماند.
چندی پیش بود که خبر عدم تمدید قرارداد زلاتان با یونایتد به صورت رسمی از سوی باشگاه اعلام شد و تنها امید ستاره سوئدی، ریکاوری سریع و بازپس‌گیری جایگاه‌اش در جمع شیاطین سرخ است که در صورت ورود کریس، تنها کورسوی امید ایبرا خاموش خواهد شد و او باید به دنبال تیمی جدید برای خود باشد.


گریزمان؟ شیب؟ بام؟
از ماه‌های پایانی این فصل تا روزهای اخیر، آنتوان گریزمان بزرگ‌ترین هدف نقل‌وانتقالاتی منچستریونایتد در تابستان بود و هواداران این تیم اخبار مربوط به مذاکره این ستاره فرانسوی با مسئولان تیم‌شان را لحظه‌به‌لحظه پیگیری می‌کردند. انتقالی که البته با تصمیم شخصی گریزمان به دلیل تداوم محرومیت اتلتیکومادرید از نقل‌وانتقالات، سرانجام منتفی شد.
البته هواداران شیاطین سرخ مطمئناً بعد از حضور رونالدو در اولدترافورد، دیگر به ناکامی در جذب گریزمان فکر نخواهند کرد و شاید چند ماه بعد حتی به یاد نیاورند که هدف اصلی تیم‌شان در نقل‌وانتقالات چه کسی بود و در روز چندبار اخبار پیرامون انتقال آنتوان به من‌یو را پیگیری می‌کردند.


غرش مجدد پیراهن شماره 7
سال‌هاست که دیگر پیراهن شماره 7 شیاطین سرخ، به دست ستاره‌ای نامدار و موفق سپرده نشده، پیراهنی که پیش از این بر تن بازیکنانی همچون جورج بست، دنیس لاو، برایان رابسون، اریک کانتونا، دیوید بکهام و البته کریستیانو رونالدو بود.
بازگشت رونالدو به یونایتد یعنی بازگشت قدرتمند شماره 7 شیاطین سرخ به مستطیل سبز. شماره‌ای که بر خلاف سال‌های اخیر نه همانند شیری بی دندان، بلکه همچون ببری تشنه شکار به استقبال حریفان خواهد رفت.


اقدام تلافی‌جویانه منچسترسیتی
در صورت پیوستن کریستیانو رونالدو به منچستریونایتد، قطعاً هواداران تیم رقیب و هم‌شهری یعنی منچسترسیتی نیز می‌توانند سودای حضور لیونل مسی را در ذهن بپرورانند.
سیتیزن‌ها بعد از حضور پپ در اتحاد امیدوار بودند که گواردیولا با استفاده از رابطه صمیمانه‌اش با مسی، لئو را آبی‌پوش کند اما این آرزو هیچگاه رنگ حقیقت به خود نگرفت و پپ نیز هرگز پیشنهادی به ستاره سابق‌اش در بارسلونا نداد. با این وجود در صورت حضور کریس در اولدترافورد، قطعاً فشار هواداران من‌سیتی به پپ و مسئولان باشگاه برای حضور مسی در این تیم بیش از پیش خواهد شد.
فراموش نکنید که مسی نیز با مشکلات مالیاتی زیادی در اسپانیا دست به گریبان است و مسئولان متمول منچسترسیتی از نظر مالی برای جذب این فوق ستاره آرژانتینی هیچ مشکلی ندارند.

با وجود تمامی احتمالات، باز هم معتقدیم که جنجال‌های اخیر رونالدو و اخبار مربوط به خروج او از رئال، به مرحله اجرا نخواهد رسید چرا که از یک سو رقم فسخ قرارداد و بند آزادسازی کریس بسیار بالاست و از سوی دیگر، جدایی رونالدو از کهکشانی‌ها به معنای تسلط تمام و کمال لیونل مسی بر فوتبال جهان خواهد بود و قطعاً این چیزی نیست که رونالدو در پی آن باشد.

 

256 41

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 678487

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =