یکی از منتخبین پنجمین دوره شورای شهر مشهد در گفتگو با آفتاب یزد می‌گوید: «در شبکه‌های اجتماعی خواندم که ایشان (سیدصولت مرتضوی) انفصال از خدمت گرفته‌اند.»

مجتبی بهاروند به این سوال که «با شهردار در این مورد صحبتی نکرده‌اید؟» پاسخ می‌دهد: «ما شورای پنجم هستیم و تا یک هفته قبل اعضای شورای چهارم و ایشان (سیدصولت مرتضوی) به هر دری زدند که انتخابات ما تایید نشود. آنها هر بهانه‌ای آوردند و گفتند که تقلب شده و درخواست بازشماری کردند اما رای ما بیشتر شد. تا هفته قبل حتی به جلسات کوچکی که با بعضی از افراد شاغل در شهرداری داشتیم، اعتراض کردند که هنوز قانونی نشده‌ایم. شهردار کلا حاضر به صحبت با ما نیست. چون لیست آنها رای نیاورد و تمام افراد لیست اصلاح‌طلبان رای آورده بودند، بر ما تاختند و با بازشماری آرا و افزایش رای‌های ما بود که تن به تایید انتخابات دادند.»

وی با اشاره به اینکه مدت کوتاهی از مدیریت ایشان بر شهر مشهد مانده، تاکید می‌کند: «ما قطعا شهردار جدید انتخاب می‌کنیم. ایشان هیچ کدام از ملاک و معیارهای شهرداری که مدنظر ماست را ندارند، چه انفصال شود چه نشود.»

بهاروند در پاسخ به این سوال که ملاک شما چیست؟ و آقای مرتضوی چه معیارهایی را ندارد می‌گوید: «ما در درجه اول می‌خواهیم که شهردار اصلا سیاسی نباشد. ایشان کاملا سیاسی هستند و تا جایی که من اطلاع دارم تا زمانی که به شهرداری آمدند لیسانس الهیات داشتند و قبل آن در کارهای سیاسی بودند. اما منظورم این نیست که شهردار وزن سیاسی نداشته باشد، شهردار مشهد در کنار وزن سیاسی که دارد، باید تخصص مرتبط با مدیریت شهری، تجربه اجرایی و مدیریت خوب را داشته باشد و از همه مهم‌تر بومی مشهد باشد. نمی‌گویم شهردار باید متولد مشهد باشد بلکه حداقل یک دهه در شهر مشهد سکونت داشته باشد و شهر مشهد را بشناسد. ایشان از جای دیگری آمدند و قول می‌دهم خیلی از مناطق و محله‌های مشهد را نمی‌شناسند.»

مرتضوی دیگر شهردار نمی‌شود
بهاروند با اشاره به این که مرتضوی معاون وزیر کشور بود، می‌گوید: «یعنی از یک حوزه سیاسی آوردند و شهردار مشهد کردند. ایشان باید در یکی از حوزه‌های شهری مثل معماری، شهرسازی، حمل و نقل و ترافیک، محیط زیست و... تخصص و سابقه مدیریتی داشته باشند. شورای چهارم و شهرداری کاملا سیاسی بود و خیلی از کارهایی که انجام می‌دادند سیاسی بود و به حوزه شهری مربوط نبود. ما شهرداری می‌خواهیم که با وزن سیاسی‌ای که دارد هم و غم خود را روی مسائل سیاسی نگذارد.»

وی با بیان این که شهردار مشهد نباید سن زیادی داشته باشد زیرا باید روزی ۱۲ تا ۱۶ ساعت کار کند، می‌افزاید: «معضلات و مشکلات شهر مشهد زیاد است. از نظر اقتصادی آنچه که شنیدیم و توضیح دادند شهر مشهد ورشکست شده است. خیلی از تراکم‌ها پیش خرید شده و تا چندین سال دیگر تراکم‌های شناور در دست مردم باقی می‌ماند. مشهد بدهی‌های زیادی هم دارد. آنچه که به ما توضیح دادند مشهد حداقل ۵-۴ هزار میلیارد تومان بدهکار است و در ازای وام‌هایی که گرفته‌اند، بهره زیادی به بانک‌ها پرداخت می‌کند. شهردار مشهد باید عملکرد خوبی در جذب سرمایه‌گذاری داشته باشد.»

بهاروند با اشاره به این که بعضی از پروژه‌ها به بهانه پیوست فرهنگی سال‌ها معطل مانده است، تاکید می‌کند: «گاها می‌بینیم شهرداری مشهد آنقدر که به بعضی از مسائل سیاسی واکنش نشان می‌دهد به خیلی از حوزه‌های شهری این واکنش را نشان نمی‌دهد. آن طور که من غیررسمی شنیدم بودجه فرهنگی شهر مشهد از بودجه عمرانی شهر بیشتر است. خب همه می‌دانند که فرهنگ و هنر مدت‌هاست در شهر مشهد فعال نیست، نه کنسرتی در شهر مشهد برگزار و نه مباحث فرهنگی پیگیری می‌شود. خیلی از مباحثی که مطرح می‌شود فرهنگ و هنر واقعی نیست اما بودجه آن این طور تصویب شده است. درحال حاضر، کل شهر مشهد پر شده از پوستر شخصیت‌های خاص. این نیاز جامعه است اما در حوزه شهرداری نیست بلکه وظیفه سازمان تبلیغات اسلامی می‌باشد. ولی بودجه زیادی صرف کارهای غیرشهری شده است. ما در آینده در راستای وظایف شهرداری و شورای شهر گام برمی‌داریم.»

45302

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 678742

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۳:۵۴ - ۱۳۹۶/۰۳/۳۱
    17 0
    تو رو خدا مشهد رو نجات بدین.
  • ناش ناس A1 ۰۵:۰۶ - ۱۳۹۶/۰۳/۳۱
    17 0
    خدا كنه اين آقايان تا آخر همينطور قاطع بمانند ميگين ميشه؟
  • بی نام A1 ۰۵:۱۱ - ۱۳۹۶/۰۳/۳۱
    18 0
    این شهردار شما چقدر اخلاقش شبیه رییس قوه قضاییه ست. رییس قوه هم به مسائل سیاسی بیشتر واکنش نشان می ده. خدا کنه ایشان هم مثل شهردار شما عوض بشه تا بره دنبال علاقه اش.
  • بدون نام ۰۵:۲۶ - ۱۳۹۶/۰۳/۳۱
    18 0
    اين دانشگاه الهيات رو بايد ديد كه دانشجو هاي خروجي ان اكثرا وزير و كيل و استاندار و شهردار ميشوند خرابكاري كه صولت در مشهد كرد حالا حالاها جمع شدني نيست
  • بی نام A1 ۰۷:۰۸ - ۱۳۹۶/۰۳/۳۱
    19 0
    بودجه فرهنگی شهرداری مشهد صرف تندروی های سیاسی برادر سعید جلیلی در قامت معاون فرهنگی اجتماعی شهردار مشهد می شود و بخش زیادی از هزینه های جاری شهرداری مشهد ناشی از جولان انبوهی از تندروهای جوان و بی تجربه و خام جبهه پایداری ‌و اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان در روزنامه شهرداری مشهد و سازمان فرهنگی هنری شهرداری مشهد می باشد که با آمدن تولیت جدید آستان قدس بخشی از آنها به آستان قدس سرازیر شدند و احتمالا با شروع به کار شورای جدید و شهردار جدید همگی به آستان قدس اسباب کشی می کنند