رییس کل دادگستری لرستان: سال گذشته 137هزار پرونده وارد دادگستری استان شده است

رییس کل دادگستری لرستان طی نشستی به مناسبت هفته قوه قضاییه در استان خطاب به اصحاب رسانه گفت: عدم نظارت بانک مرکزی روی پروژه های سرمایه گذاری کلان در اقصی نقاط استان مشهود است.

به گزارش خبرآنلاین لرستان،جعفر بدری در ابتدا اشاره به جنبش های شیطان صفت تروریست ها و گروهک های تفکیری داعش در کشور بیان داشت:امروز فلسفه و ادبیات داعشی ها بی شباهت به همان گروهک های ضد انقلاب زمان اوایل انقلاب اسلامی نیست که همواره با درایت، شجاعت و نظام خستگی ناپذیر کشور جمهوری اسلامی سرکوب گردیده اندو اثبات شده هیچ قدرتی نمی تواند عزم و اراده ایران اسلامی را خدشه دار کند.
بدری در ادامه سخنان خود متوقف شدن پروژه زیر گذر بهارستان را حاصل کم کاری و سوءمدیریت دستگاه اجرایی عنوان کرد و افزود:زمانی که کلنگ زدن این قبیل پروژه ها مستقیما با کیفیت زندگی شهروندان مرتبط است و سبب مضیقه در معیشت آنان می شود تا زمانی که تعیین اعتبار تصویب نشده، نباید اجرایی شوند.
وی خبر داد:طی سال گذشته 137هزار پرونده وارد دادگستری کل استان شده و تقریبا به همین میزان هم مختومه شده اند.
رییس کل دادگستری استان اعلام کرد:از این میزان پرونده 17درصد تقاضای تجدید نظر داشته اند و 70درصد آرا نیز در دادگاه تجدیدنظر تایید شده اند.
بدری ابراز داشت:12درصد آرا نیز نقض شده که ناشی از اختلاف نظر و استنباط قضات از قوانین و رویه های مختلف قضاوت در مورد قوانین می باشد.
رییس کل دادگستری استان طی سال گذشته در مجموع از 3هزار و 600 کیلوگرم کشفیات انواع مواد مخدر در استان خبر داد که بیش از 99 درصد عاملین آنها دستگیر شده اند.
وی افزود:هزار و 777 قبضه سلاح نیز کشف شده و نه هزار و 500 پرونده فوتی ناشی از حوادث فوتی و جرحی شامل 461 مورد فوت و نه هزار و 481 نفر مصدوم به ثبت رسیده است.60 مورد نیز مربوط به ثبت پرونده های قتل عمد می باشد.
رئیس کل دادگستری لرستان در خصوص توزیع دارو در داروخانه‌های استان گفت: قیمت دارو در داروخانه‌ها با نوسانات مشهودی مواجه است که علوم پزشکی توجیهاتی آورده اما برای دادگستری قابل قبول نیست.
بدری تصریح کرد: برخی داروخانه‌ها اقلامی از داروها را بالاتر از قیمت مصوب می‌فروشند و اکثرا در توزیع دارو نیز مشکل دارند.
وی تاکید کرد: قیمت‌ داروها در کل استان ثبات دارد و باید این ثبات در تمامی داروخانه‌ها نیز رعایت شود.
در ادامه این نشست رییس اداره کل زندانهای استان نیز به بیان عملکرد پرداخت؛محمدی در راستای رویکرد اصلاحی و تربیتی و بازگشت زندانیان از توزیع و اهدای بیش از سی هزار جلد کتاب خبر داد.
اجرای برنامه های متعدد ورزشی
دعوت از روحانیون اعزامی از قم و فعالت انها در زندانها
اهدا هزار جلد سجادیه،کتاب دعا و تسبیح و..
اجرای برنامه های همگانی اعتکاف و مراسم شب های قدر در زندان
تربیت حافظان قرآن از بین زندانیان بین یک تا بیست جز از قران کریم
برگزاری ختم 14 هزار صلوات در زندانها
کتابت قرآن مجید و رونمایی از آن در مسجد بعثت خرم آباد از دیگر برنامه های اداره کل زندانها در سال گذشته عنوان شد.
محمدی در خصوص مهارت آموزی و اشتغالزایی زندانیان تاکید کرد:سال گذشته تعداد 400 نفر در رشته های خیاطی،برق ساختمان،مکانیک خودرو،کشت گلخانه ای،قالیبافی و...در مراکز آموزش فنی و حرفه ای آموزش دیده اند و به هیچ وجه در گواهینامه مهارت این دسته کارآموزان عنوان "مددجو"یا "زندانی" قید نمی گردد.
مدیر کل تعزیرات حکومتی استان نیز در این جلسه اعلام کرد:بیشترین اقلام قاچاق در استان مربوط به لوازم خانگی،پوشاک و پارچه است.
دیگر برنامه های هفته قوه قضاییه در استان لرستان بدین شرح اعلام شد:
-غبار روبی گلزار شهدا
-دیدار با نماینده ولی فقیه در استان
-شرکت در راهپیمایی به مناسبت روز جهانی قدس
-بازدید از زندان مرکزی خرم آباد
-بازدید از شورای حل اختلاف استان و دیدار با خانواده های شهدای دادگستری استان
-برگزاری مراسم ۷ تیر در حوزه کمالیه خرم آباد
همچنین در پایان این نشست هدایایی به رسم یاد بود به اصحاب رسانه و خبرگزاری های استان تعلق گرفت.

 

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 678993

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =