کراولی، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا، این موضع روسیه که قطعنامه جدید شورای امنیت شامل حال فروش سیستم های دفاع موشکی اس- ۳۰۰ به ایران نمی شود را تایید کرده، اما از"خویشتنداری" روسیه در عدم انتقال این موشک پیشرفته به ایران قدردانی کرده است.

به گزارش بی بی سی ،سرگئی لاورف، وزیر امور خارجه روسیه، گفته است تحریم های اخیر شورای امنیت علیه ایران فروش موشک های پیشرفته اس- ۳۰۰ را منع نمی کند.

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا  این موضع روسیه را تایید کرد ولی یادآور شد که قطعنامه شورای امنیت برای نخستین بار از دولت ها می خواهد که در انتقال تسلیحات و تجهیزات نظامی دیگر به ایران احتیاط و خویشتنداری کنند.

او همچنین گفت: "ما از خویشتنداری روسیه در انتقال سیستم های موشکی اس- ۳۰۰ به ایران قدردانی می کنیم."

خبرگزاری روسی اینترفکس پیش تر به نقل از یک مقام روسیه اعلام کرده بود قطعنامه اخیر شورای امنیت به مسکو اجازه نمی دهد سیستم های دفاع موشکی اس- ۳۰۰ را به تهران بفروشد.

اما  لاورف که در تاشکند پایتخت ازبکستان با خبرنگاران صحبت می کرد گفت این موشک های ضدهوایی جنبه دفاعی دارد و در قطعنامه شورای امنیت که تنها فروش سلاح های تهاجمی را به ایران ممنوع کرده ذکر نشده است.

قطعنامه شورای امنیت که روز چهارشنبه تصویب شد فروش ادوات سنگین نظامی از جمله سیستم های ضد هوایی موشکی مندرج در فهرست سلاح های متعارف سازمان ملل را به ایران قدغن کرده است.

مقام های روسیه می گویند موشک های اس- ۳۰۰ در این فهرست نیست.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 67964

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام KW ۲۰:۰۳ - ۱۳۸۹/۰۶/۰۷
    0 0
    ممنون از اطلاعات دقیق شما انشاالله به امید خداوند منان هر چه زودتر موشکهای اسی صیصد به کشور عزیزم ایران تحویل داده شود به کوری چشم امریکا و اسراییل غاصب مرگ بر امریکا
  • بدون نام KW ۲۰:۰۸ - ۱۳۸۹/۰۶/۰۷
    0 0
    من به عنوان یک جوان ایرانی نظر خود را میگویم ارتش سپاه نیروی انتظامی بسیج عزیز راحتی واسایش امروز ایران اسلامی را به ششما مدیونم
  • majid IR ۱۸:۰۷ - ۱۳۸۹/۰۷/۰۲
    0 0
    الله اکبر خامنه ای رهبر اگر ایران اسلامی روز به روز پیشرفت میکنه به خاطر برکت وجود اقا امام زمان و رهبر کبیر انقلاب هستش