مهر نوشت: کتاب «این گفت و سخن‌ها» شامل گفت‌وگوهای انجام شده با محمود دولت آبادی توسط نشر چشمه منتشر و راهی بازار نشر شد.

کتاب «این گفت و سخن ها» شامل گفتگوهای محمود دولت آبادی با رسانه های مختلف که درباره ادبیات انجام شده‌اند، به تازگی توسط نشر چشمه منتشر و راهی بازار نشر شده است. این کتاب، نودوسومین عنوان مجموعه «درباره ادبیات» است که توسط این ناشر چاپ می شود.

کتاب پیش رو، گفت‌وگوهای این نویسنده با رسانه های مختلف را شامل می شود و دولت آبادی، خود این کتاب را این چنین معرفی می کند:

آن چه در این دفتر فراهم آمده است، چنان چه از سر نام آن پیداست جُنگی است از گفت و گوهای صاحب این قلم با خبرنگاران مطبوعات در مسیر این ده، بیست ساله که مثل باد گذشت. بدیهی است موضوع عمده گفت و شنودها ادبیات است در معنای عام، ادبیات در معنایی که من درک می کنم و در موضوع آثارم، نیز بجا درباره شخصیت های ادبی کشور تا آن اندازه که میدان و مجال سخن می بوده است.

گفت‌وگوهای این کتاب با شماره مشخص شده اند. به این ترتیب، مطالب این کتاب از یک تا ۲۵ شماره گذاری شده اند. یادآور، اعتماد، نامه، اندیشه پویا، بهار، شرق، آسمان، خبرگزاری میراث فرهنگی، تجربه، سینما و ادبیات، و مطبوعات ایتالیایی از جمله رسانه هایی هستند که دولت آبادی با آن ها در این کتاب چاپ شده است.

دولت آبادی همچنین درباره این کتاب نوشته است: ممکن است نکاتی در گفت و گوهای متفاوت مکرر شده باشد از باب وحدت موضوع و گوناگونی پرسندگان که حذف شان مقدور نبود، زیرا به بافت کلام در همان مورد لطمه می زد. نکته دیگر این که برخی از این گفت و گوها ناچاپ باقی ماند و نام گزارشگر از خاطر برفت!

57241

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 681495

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 4 =