ارومیه میزبان اولین جشنواره بیلیارد کشور

رئیس فدراسیون بولینگ، بیلیارد و بولس از برگزاری اولین جشنواره بیلیارد قهرمانی کشور در اواخر تیرماه در ارومیه خبرداد.

به گزارش خبرآنلاین آذربایجان غربی، هاشم‌ اسکندری رئیس فدراسیون بولینگ، بیلیارد و بولس که به ارومیه سفر کرده است در جمع خبرنگاران گفت: اولین فستیوال ورزش های بیلیاردی کشور با عنوان یادواره ۱۲۰۰۰ شهید و شهیدان حادثه تروریستی مجلس از ۳۰ تیرماه بمدت ۱۰ روز در ارومیه برگزار خواهد شد.
وی افزود: فدراسیون بولینگ، بیلیارد و بولس توانسته طی این مدت ۶۴ مدال برای کشور بدست بیاورد، ضمن اینکه ۲ سهمیه ورود قهرمانی جهان را نیز کسب کرده است.
وی اضافه کرد: همچنین با امضای تفاهم نامه ای با وزارت علوم برای برگزازی مسابقات دانشجویان و اساتید دانشگاهی به تفاهم رسیده ایم.
رئیس فدراسیون بولینگ، بیلیارد و بولس تصریح کرد: در طی این مدت همچنین توانسته ایم مقام دوم آقایان و نهم بانوان را در مسابقات رنک جهانی کسب کنیم.

اسکندری به رشد این ورزش در کشور اشاره و گفت: در چند سال گذشته این ورزش ها رشد خوبی در کشور داشته است و هم اکنون ۱۷۰۰ مجوز باشگاه در کشور صادر  و در حال فعالیت هستند ضمن اینکه هم اکنون ۱۸۲ باشگاه نیز در حال دریافت مجوز هستند.
وی افزود: وضعیت استان آذربایجان غربی  مناسب است و رتبه دوم کشور را در اختیار دارد و با این روند پیشرفت و کمک های جناب چمن گلی به رتبه اول خواهند رسید.
رئیس فدراسیون بولینگ، بیلیارد و بولس کشور در پاسخ به محرومیت چند ورزشکار این رشته تصریح کرد: تمامی ورزشکاران باید با قوانین جمهوری اسلامی به مسابقات اعزام شوند ولی برخی بدون رعایت قوانین کشور رفتند و متاسفانه تصاویری خلاف شرع منتشر کردند و کمیته انضباطی با آنها برخورد کرد.
اسکندری گفت: طی حداکثر ۲ ماه آینده، فعالیت باشگاه بولینگ در استان آذربایجان غربی آغاز خواهد شد و شاهد توسعه بهتری در این رشته خواهد بود.
وی افزود: کمیته بولس از سال گذشته فعالیت حرفه ای ترش را آغاز کرده و نسبت به ۲ رشته دیگر همگانی تر است و چند روز قبل تیم بولس پیوند اعضا توانست نائب قهرمان جهان شود.
وی در مورد پخش تلویزیونی این رشته ها گفت: تمامی مجوزهای پخش تلویزیونی امضا شده و بزودی شاهد پخش در تلویزیون خواهیم بود.
وی در پایان اضافه کرد: ما تلاش میکنیم مثل کشورهای پیشرفته آموزش و فعالیت این رشته ها را در مدارس برای دانش آموزان داشته باشیم.

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 681984

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 7 =