اهالی جنوب تهران از شهرداری می‌خواهند تا نسبت به رفع مزاحمت کارتن‌خواب‌ها و معتادان متجاهر، اقدام کند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، چندی پیش، معاون سابق فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران گفته بود اگر نتواند معتادان متجاهر را از برخی محلات جنوب تهران جمع آوری کند، از منصب خود استعفا خواهد داد. این تهدید جدی او پس از چندی باعث شد تا معتادان در محله هرندی جمع آوری شوند ولی اینطور که پیداست معتادان پس از گذشت چند ماه به معابر جنوب تهران بازگشته و باعث مشکلات زیادی برای مردم شده اند.
یکی از مخاطبان سرویس مشکلات مردم در این باره گلایه خود را اینطور بیان کرده: با سلام منطقه میدان گمرک تا خیابان انبار نفت متاسفانه شاهد کارتون خواب ها و معتادانی است که به دلیل وجود مراکز خرید کاغذ باطله و پارکینگ های شهرداری در این منطقه حتی در روز در کنار خیابان مشغول استعمال مواد مخدر هستند. خواهشمند است از مسئولین مربوطه بخواهید علاوه بر جمع آوری این معتادها، با انتقال مراکز خرید کاغذ باطله و پارکینگ های شهرداری به از بین رفتن مشکل ساکنان این محله کمک کنند. باتشکر

آسیب ها: اولویت مدیریت شهری بعدی
یکی از اصلی ترین اولویت های مدیریت شهری دوران پساقالیباف، بررسی و مداخله موثر در آسیب های اجتماعی شهر تهران به خصوص در حوزه معتادان متجاهر و کارتن خوابهاست. اقدامات صورت گرفته در دوره مدیریت 12 ساله اخیر شهردار تهران، هر چند پرهزینه و با تبلیغات فراوان صورت گرفت، ولی بازگشت معتادان متجاهر و کارتن خوابها به محلات جنوب تهران به خوبی نشان داد اقدامات انجام شده نتوانسته به خوبی در زمینه کاهش آسیب های اجتماعی، موثر عمل کند.
با این حال، استفاده از ظرفیت مراکز مطالعات شهری از جمله مرکز مطالعات شهر تهران و پژوهشگاهی که قرار بود در شورای چهارم تشکیل شود ولی نتوانست هرگز جایگاه واقعی خود را در جهت دهی علمی به عملکرد مدیریت شهری پیدا کند، راهکارهای مختلفی برای طراحی اقدامات مداخله ای است که نیازمند همکاری بخش علمی با مدیریت اجرایی شهر در دوره شورای پنجم است.
این را باید در نظر گرفت هر قدر در زمینه اقدامات مورد نیاز مدیریت شهری از جمله ترافیک، اقتصاد و مانند آن فعالیت شود ولی در زمینه کاهش آسیب های اجتماعی اقدام موثری صورت نگیرد، رضایتمندی شهروندان از مدیران شهری، افزایش چندانی پیدا نخواهد کرد.

46231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 682332

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 4 =