۰ نفر
۱۱ تیر ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۸
در ماه رمضان هیچ بزهکاری آزاد نشد

واحد مرکزی خبر نوشت: رئیس سازمان زندان ها و اقدامات تأمینی و تربیتی کشور: همه کسانی که در ماه مبارک رمضان امسال مشمول آزادی شدند بدهکاران بودند و بزهکار نبودند.

اصغر جهانگیر، گفت: برخی دغدغه داشتند که در جشن های گلریزان ماه رمضان امسال برخی افراد مرتکب جرایم عمد در قالب مرتکبان جرایم غیر عمد آزاد شده اند، زندانیان ما چند گروه هستند؛ گروهی در حال تحمل حبس هستند و به طور طبیعی نمی توانند از مجازات حبس معاف شوند و کسانی هم هستند که از بابت بدهکاری به زندان افتاده اند و برخی زندانیان هم ممکن است جرمی انجام داده باشند اما مجازات آن جرم را کشیده اند اما اکنون بابت بدهی در زندان هستند.

وی گفت: به نظرم این افراد به عنوان بزهکار شناخته نمی شوند حتی اگر در گذشته جرمی داشته باشند و این مانند کسی است که در بیرون تصادفی کند و قرار باشد به او کمک شود و در این مسیر ما به این فرد به عنوان جرم غیر عمد نگاه می کنیم و کاری نداریم در گذشته جرم عمدی داشته است یا نه.

رئیس سازمان زندان ها و اقدامات تأمینی و تربیتی کشور گفت: لذا کسانی که در ایام ماه مبارک رمضان امسال مشمول آزادی شدند همه کسانی بودند که بدهکار بودند و بزهکار نبودند و دغدغه ای که در این خصوص وجود داشت قابل رفع است.

جهانگیر گفت: اینها افراد نیازمندی بودند که با همت مردم و از طریق برنامه های خوب صدا و سیما آزاد شدند و تعدادی هم در حال آزادی هستند.

4747

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 682422

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 12 =