پنجمین جشنواره گردشگری زردآلوی بسطام

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری شهرستان شاهرود گفت: پنجمین جشنواره گردشگری زردآلوی بسطام از پانزدهم تا هفدهم تیرماه در شهر نمونه گردشگری بسطام برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری خبرانلاین ، «حمیدرضا حسنی» امروز و در گفت و گويي افزود: مراسم افتتاحیه این جشنواره پنج‌شنبه پانزدهم تیرماه ساعت 21 در سالن ورزشی شهید چمران شهر بسطام برگزار می شود.
وی گفت: این جشنواره از پانزدهم تا هفدهم تیرماه هر شب از ساعت 20.30 تا 23 برگزار می شود.
حسنی افزود: بسطام درکنار جاذبه‌های تاریخی و طبیعی خود، دارای باغات مثمر زردآلو در انواع مختلف است و همه ساله در فصل تابستان این جشنواره با هدف ایجاد نشاط اجتماعی، شکرگزاری و معرفی قابلیت های گردشگری بسطام برگزار می‌شود.
وی گفت: اجرای مراسم آئینی، موسیقی سنتی، حضور هنرمندان برجسته کشوری، برپایی غرفه عرضه زردآلو، صنایع دستی و غرفه کارشناسان جهادکشاورزی از جمله برنامه‌های این جشنواره است.
پنجمین جشنواره گردشگری زردآلوی بسطام به همت شهرداری و شورای شهر نمونه گردشگری بسطام با مشارکت فرمانداری ویژه شهرستان شاهرود، اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و جهادکشاورزی این شهرستان برگزار می‌شود.
بر اساس اطلاعات موجود، 28 گونه زردآلو در بسطام برداشت می‌شود و بیشترین انواع آن زردآلوی رجبعلی، قوامی، جعفری، خیره ای و دانشکده ای است.
شهر بسطام در 6 کیلومتری شمال شرقی شاهرود واقع شده است.
شهر بسطام آب و هوایی مطبوع در تابستان و سرد در زمستان دارد. باغات زردآلو سراسر این شهر را احاطه کرده‌ است.
این شهر دارای آثار تاریخی شناخته شده از جمله مجموعه تاریخی بسطام، برج کاشانه، امامزاده محمد و ... است.

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 682867

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =