گروه آسان را فراموش کنید، قرعه سخت را از یاد ببرید

سخن گفتن از صعود به جام جهانی‌ آسان است. می‌دانید چرا؟ معما چو حل گشت آسان شود.

روزنامه خبرورزشی نوشت: قبل از حضور ایران در مقدماتی جام‌های ۲۰۱۴ و ۲۰۱۸ کسی باور نمی‌کرد این‌گونه مجوز صعود بگیریم.

منهای دو صعود متوالی در این چند سال گذشته اما نتایج تیم ملی ایران فوق‌‌العاده است. دیگر مقابل تیم‌های عربی نقطه ضعف نداریم. در شرق آسیا تیم‌های کره و ژاپن روی ایران حساب می‌کنند. کره را نگویید که شده‌ایم بلای جان آن‌ها...

تیم اول آسیا در رنکینگ هستیم. تیمی که بدون گل خورده به جام جهانی‌ صعود کرد. یک تیم رکورددار در دنیای فوتبال محسوب می‌شویم. از هر لحاظ که فکرش را می‌کنید با کی‌روش بلندپروازی را تجربه کرده‌ایم. طبیعی است وقتی صعود می‌کنیم همه چیز آسان و ساده جلوه می‌کند.

امروز خیلی راحت می‌گوییم در صورتی که قرعه مناسب به ما بخورد در جام جهانی‌ ۲۰۱۸ توقع صعود داریم! واقعاً توقع صعود دارید؟ چه توقعی؟ چه انتظاری؟

گروه ساده در دنیای فوتبال معنا ندارد. چون تیم‌های ساده و بیکار به جام جهانی‌ نمی‌روند. این جام، محل تلاقی بهترین‌های دنیاست. تجلی یک فوتبال مدرن. مربیانی که جملگی ظریف‌کار هستند و مدرنیته‌وار، مثل خلاقیت‌های اثر‌گذار پیکاسو تیم‌های خود را هدایت می‌کنند..

ما به چنین جامی می‌رویم. جایی که اصلاً شوخی معنا ندارد. گروه آسان هم در آن وجود خارجی ندارد.‌ چی فرمودید؟ درست شنیدیم؟ کی‌روش به شما گفته گروه آسان؟ اگر او هم گفته اشتباه کرده است.

یادمان باشد هر بار گروهی را آسان تلقی کردیم و حریفی را با نگاه جلوه‌گرانه و طنازانه دید زدیم آن روز، روز باخت ماست.

برای اینکه در جام جهانی‌ ۲۰۱۸ تیمی خلاق و نتیجه‌گرا باشیم باید به آنچه کی‌روش می‌گوید عمل کنیم. اردوهای خارجی تیم ملی را جدی بگیرید. به کمپ‌هایی که کی‌روش می‌پسندد چشم‌بسته اعتماد کنیم. بازی تدارکاتی‌؛ این خیلی مهم است. از دیدار تدارکاتی غافل نشوید. آن‌چه تیم ملی فقدانش را با تمام وجود حس کرده محک نخوردن ملی‌پوشان در چنین دیدارهایی است.

همین چند کار ساده را انجام بدهید، بودجه تیم ملی را اضافه کنید و بر اساس برنامه و کار تمرینی پیش بروید‌؛ آن وقت ما حتی در یک گروه سخت(!) هم نتیجه می‌گیریم...

43503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 684001

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • علیرضا IR ۰۷:۱۷ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۶
    5 2
    فعلا که رقیب سر سخت فوتبال ملی در فدارسیون است . کسی جناب آقای اسدی را کنترل کند .
  • امیر IR ۱۲:۴۳ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۶
    2 7
    در جام جهانی ایران در هر گروهی بیفته شانسی برای صعود نداره.بیخود دچار توهم نشید.