معاون آموزش و پژوهش وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران گفت: ایران آماده رایزنی با سیاستمداران و متفکران ترکیه در سطوح مختلف و چند لایه است.

 دکتر سیدکاظم سجادپور روز جمعه در سفر به آنکارا و در دیدار با رئیس اندیشکده ایران شناسی ترکیه(ایرام) اعلام کرد: دفتر مطالعات سیاسی و بین المللی وزارت امور خارجه ایران علاقه مند است بدون هیچ محدودیتی پذیرای اندیشمندان ترک و حضور آنها در مجامع علمی ایرانی با هدف توسعه و تعمیق مناسبات دوجانبه و منطقه ای باشد.

وی بیان کرد: ترکیه و ایران در حال ورود به مسیر جدید برای همکاری در زمینه های راهبردی دوجانبه و منطقه ای هستند.

وی اظهار کرد: تهدیدات مشترک علیه دو کشور ایران و ترکیه، وجود نقشه های فرامنطقه ای علیه منطقه و یکپارچگی سرزمینی کشورهای منطقه، بحران قطر، توطئه علیه جنبشهای اسلامی و خیانت به امت اسلامی و فلسطین در چارچوب بحران قطر، تهران و آنکارا را به ضرورت در پیش گرفتن تصمیمات و اقدامات مشترک بیشتر سوق می دهد.

وی در این دیدار ضمن مرور آخرین تحولات منطقه ای و بین المللی، زمینه های نوین همکاری دو کشور را بررسی کرد.
در این دیدار نحوه تعامل بین دو موسسه مطالعاتی تعریف و برنامه عمل آتی همکاری بین ایرام و دفتر مطالعات سیاسی و بین المللی وزارت امور خارجه ایران تدوین شد.

دکتر سجادپور همچنین در این سفر با اعضای هیات علمی دانشگاه معتبر بیل کنت در رشته روابط بین الملل و پژوهشگران امور ایران این مرکز آموزش عالی نیز دیدار و رایزنی کرد.

وی سپس عازم استانبول شده و با رئیس و اعضای موسسه بین المللی الشرق دیدار و مذاکره کرد.

طرفین در این دیدار محورهای اصلی همکاری این موسسه با دفتر مطالعات سیاسی و بین الملل وزارت امور خارجه ایران را برای برگزاری میزگرد دوجانبه و چند جانبه بررسی کرده و در این زمینه به توافق رسیدند.

وی همچنین در اندیشکده تاسام در استانبول حضور یافته و آخرین زمینه های همکاری مطالعاتی و سیاسی دو جانبه را مورد بررسی قرار داد.

52310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 684255

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 4 =