دومین همایش حقوق شهروندی با پیام دستیار ویژه ریاست جمهوری در امور حقوق شهروندی با حضور دبیر کمیسیون حقوق بشر اسلامی در اراک برگزار شد .

به گزارش خبرانلاین استان مرکزی ، در این پیام الهام امین زاده آثار سوء غفلت از مقوله‌ حقوق شهروندی را عواقبی چون کاهش سرمایه اجتماعی و از بین رفتن وفاق ملی عنوان کرده است .
در این پیام آمده : "زندگی اجتماعی امروز روابط خاصی بین مردم با یکدیگر و ارکان حکومتی و دستگاه‌ها با مردم را می‌طلبد تا نابرابری‌ها، تبعیض‌ها، محرومیت‌ها و بی‌عدالتی‌ها به حداقل رسیده و احساس برخورداری از حقوق شهروندی در جامعه نهادینه شود.دستیار ویژه رئیس جمهور در حقوق شهروندی متذکر شده : قوای سه‌گانه می‌توانند در برخورداری شهروندان از حقوق شهروندی در حوزه‌های اجرایی، قضایی و تقنینی نقش مهمی را ایفا کنند و چنانچه روابط شهروندان با یکدیگر و نهادها و دستگاه‌ها به دور از زور، اجحاف و تزویر باشد و اقدامات خدمتگزاران در چارچوب قوانین و مقررات از جمله قانون اساسی و سیاست‌های کلی نظام و سایر قوانین قرار گیرد، اجرای حقوق شهروندی تضمین شده است .
امین زاده با تاکید بر این نکته که قوای سه‌گانه می‌توانند در برخورداری شهروندان از حقوق شهروندی در حوزه‌های اجرایی، قضایی و تقنینی نقش مهمی را ایفا کنند ، خاطرنشان می کند: اصلی که در کلیه روابط حقوقی می‌بایست مدنظر قرار گیرد احترام به کرامت انسانی شهروندان است که هرگونه افراط و تفریطی در رابطه بین شهروندان و دستگاه‌ها با آنها، باعث سلب حقوق و امنیت افراد می‌شود.
دستیار ویژه رئیس جمهوری در امور حقوق شهروندی با اشاره به تاکید رئیس جمهور به احترام به حقوق شهروندی و انتصاب دستیار ویژه رئیس‌جمهور در این حوزه عنوان می کند : این اقدام آغاز حرکتی نوین، بنیادین و طولانی در جهت ارتقای روحیه قانون‌گرایی و احترام به حقوق شهروندی صورت ‌است تا در آینده همه دولت‌ها خود را مقید به ادامه چنین راهی بدانند.
وی ضمن تقدیر از اقدام خودجوش استان‌ها همچون استان مرکزی ، برگزاری این همایش ها را نوید بخش حرکت رو به گسترش دستگاه‌ها و نهادهای مردمی برای اقدام هرچه بیشتر به حقوق شهروندی دانسته و افزوده است: در واقع نهادینه شدن حقوق شهروندی صرفا در توان بخش‌‌های رسمی و دولتی نیست و ضرورت حضور بخش‌های مردمی و غیردولتی سراسر کشور را می‌طلبد.
وی توجه و پیگیری سه سال گفتمان حقوق شهروندی در دولت یازدهم را عامل محرکه چنین حرکت‌های خودجوش دانسته و اظهار امیدواری می کند ، دومین همایش بزرگ ملی در موضوع حقوق شهروندی همانند همایش اول به بحث و بررسی مفاهیم، موضوعات و اجرای حقوق شهروندی اختصاص یابد، و استان مرکزی که در این امر پیشتاز بوده در حوزه اجرا نیز اهتمام ویژه به اجرای حقوق عمومی داشته ‌باشد.
این همایش یک روزه همزمان با برگزاری چهارمین جشنواره استانی و پنجاهمین جشنواره کشوری مد ولباس اسلامی در فرهنگسرای آیینه اراک برگزار شد و جشنواره مد ولباس در پایان این همایش افتتاح شد .
دومین همایش حقوق شهروندی در نظام اداری و عفاف و حجاب در دو مرحله امروز صبح و عصر برگزار و به کار خود پایان می دهد .

۴۶
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 684736

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =